Gjest Tale30 Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har nå kuttet alt spennende fra kosten. Krydder, løk, meieriprodukter, rotfrukter, kullsyre, godteri osv. Noen med tips om hva man kan spise? Jeg vet jo at barna reagerer på forskjellige ting, men det kan være at jeg er litt vel forsiktig. Noen gode råd til matvarer som kan funke bra?
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Eg levde på lyst knekkebrød med go og mager leverpostei på. :blæh: Det var det eineste ho tålte, har du fått sjekka h*n for KISS?
Gjest Tale30 Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Hehe, jeg har helidigvis litt mer frie tøyler enn knekkebrød og leverpostei Rart at hun ikke fikk luft i magen av lyst knekkebrød.. trodde det var sånn fy-fy.. men de reagerer jo på forskjellige ting. Vi går til kiropraktor med henne, og hun mener i alle fall at det ikke er snakk om noe KISS..
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Ja, du må ikkje spørre kvifor akkurat det, men det var det einaste. Og det som er enno meir rart er at ho ikkje har nokon allergiar eller liknande, det berre stoppa på dagen nesten.
Gjest Tale30 Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Hvordan begynte du å introdusere matvarer igjen da?
enda en Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Jeg lagde all mat fra bunn av selv. Ingen halvfabrikata,ingen posesauser osv. Av pålegg var det kun rene, urøkte kjøttpålegg jeg spiste. Til maten drakk jeg saft eller vann. Så i praksis gikk det i kokt skinke, egg og husholdningssaft... Middagene var litt enklere, men jeg kunne bare bruke salt og vanlig sort pepper i maten... Og ingen andre grønnsaker enn potet. Kjedelig? Ja! Utrolig hvor stort savnet etter salat kan bli etter to måneder på denne "dietten"... =) Jeg fulgte dette slavisk i ca 2 måneder, før jeg torde å prøve å innføre matvarer igjen. Da holdt jeg meg til kun 1 ny matvare, og veldig små mengder, om gangen i 2-3 dager. Hvis det gikk bra, så prøvde jeg meg frem med HVOR mye av denne maten jeg kunne spise før ungen reagerte. Slik fant jeg ut at jeg kunne unne meg en brødskive med gulost pr dag. Ikke mer, for da ble det slimete bæsj og mageknip hos småtten! Etterhvert tåltes 1 glass melk, 1 gulrot osv. Men pølser, løk,salater og det meste av frukt måtte jeg vente med til amminga var over (etter 5 mndr). Bananer var forresten "døden" for oss. DA ble det skriking da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå