Gå til innhold

Din beste oppskrift med kyllingfilet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lyst til å dele sin beste kyllingfilet-oppskrift.. Er litt i beit til middagen i dag, kjedelig å alltid tilberede på samme måte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er de beste vet jeg ikke, siden jevnlig forandring fryder, men dette er godt:

-Bank ut kyllingfiletene (i plast), fyll med f.eks pesto, soltørka tomater, hvitløk og litt god ost, rull sammen og stek i ildfast form. Du kan gjerne surre bacon eller spekeskinke rundt, men det er ikke noe must.

-Improviser en gryte basert på kylling, grønnsaker, karri og kokosmelk.

-Knus peanøtter, soyasaus og litt chili til en halvgrov paste, skjær kyllingfilet i biter og tre på grillspyd, gni godt inn i gugga og stek i ovnen.

Skrevet

1) rød, grønn, gul paprika hakkes i biter

fetaost (apetina) blandes i

rødløk kuttes

bladpersille (ikke krus) hakkes i

champ stekes

kyllingfilet stekes i biter med hvitløk, saltes og pepres, blandes i umiddlebart.. dette blir en lun salat. Godgt åp strø parmesan og sprøløk på..)

2) del over på midten på fileten (på langs, ikke helt over) , smør inn paprikasmøreost - den avlange til BUKO), rull spekeskinke rundt, (bind gjerne fast) brun lett i panna og ovnsstek

3) FAVORITT - enda jeg HATER norzomaost egentlig...Blir IKKKE det samme:-)

til 4 personer

4 kyllingfileter deles i biter, saltes, pepres og stekes LETT i puljer med et par fedd hvitløk

(forøvrig; her som ellers: anbefaler maldon havsalt)

lempes så over i ildfast form

kok ut panna med en sånn liten kartong matfløte

ha i 2-3 dl craime fraiche

smuldre inn 75 gr norzola (jeg pleier forøvrig ha hele ostestykket -- 150 gr; smaken er jo himmelsk) samt en eller to kyllingbuljongterninger

kok til ost er smeltet

ha i et par spiseskjeer (på godt norsk: en "dæsj" )soyaolje

hell blandingen over filetbitene, settes på 200 grader i 20 min. Imens koker du ris , lager en salat, mekker hvitløksbaguetter eller hva du helst vil ha

(kan godt hende du må røre lett. Noen ganger ser det ut som ett eller annet skiller seg. ikke det at det gjør noe med smaken, da - men greit at den ser like god ut som den er...

Skrevet

Bland krydderost med cream freech og litt sitron saft. Skjær en lomme i filettene og putt inn blandingen der. Evt. ha det under skinnet dersom det er skinn på dem. Surr noe trår rundt dem for å holde dem sammen, eller surr bacon rundt. Legges i en ildfast form. Settes i ovnen på 200 grader i 30-45 min, kommer an på størrelsen på filettene.

Jeg serverer det sammen med en salat av salat, agurk, fetaost, paprika og tomat.

Skrevet

tidenes enkleste og beste oppskrift med kyllingfilet:

rens kyllingfiletene, og del gjerne filetene i to, så de blir litt mindre. legg de i en ildfast form med chilimarinerte hvitløk (får kjøpt de hermetisert på glass) og matfløte. salt litt, og vips i ovnen! serveres med ris og salat. stekes på 200 grader i ca. 20 minutter.

Skrevet

Mmm...tusen takk, var mange gode ideer. Får ta en tur i kjøleskapet og se hva vi har liggende, så får jeg se hvilken jeg ender på. Er syke alle mann her, så frister lite å gå på butikken.. Men jeg lagrer alle oppskriftene uansett - til en annen anledning, for de så riktig gode ut alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...