Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Var til legen pga omgangssyke som ikke vil gi seg. Er gravid uke 22. Jeg har vært mye syk dette svangerskapet. Ørebetennelse og forkjølelse, og nå altså omgangssyke. Jeg spurte om dette skyldes dårligere immunforsvar enn sist jeg var gravid, og da sa han at jeg sannsynligvis fikk motsatt kjønn denne gangen. Han er en veldig jordnær type, så jeg syntes dette var et rart utsagn? Er det noe i det at dersom man er mer syk (ikke bare svangerskapsrelaterte sykdommer) så får man ote det motsatte kjønn? Jeg ser ikke hvorfor det skulle være logisk?
Plutselig_gravid Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 hehe, stemmer på meg. I mitt forrige svangerskap var jeg frisk som en fisk. Til og med pollenallergien min slapp jeg unna i det svangerskapet. (er vanligvis "syk" hele sommeren, men den sommeren jeg var gravid var jeg frisk som en fisk. Immunforsvaret var på topp Ventet da gutt. Nå venter jeg jente og har aldri vært så mye syk som jeg har vært disse mnd. Immunforsvar på bunn.
*toppris* Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 hm, aldri hørt det før;) men kanskje er du da så heldig at du da har en av hver til slutt;) jeg fikk høre at siden jeg er mer sulten nå kanskje jeg får motsatt kjønn...men ellers er jo alt likt som forrige... så tror selv det blir enda en gutt...
It's all about me Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Stemte på meg også. Førstemann var en gutt og ver frisk som bare det gjennom hele svangerskapet. Jeg rakk derimot så vidt å bli gravid med jenta før jeg ble for forkjølet, som gikk over i lungebetnnelse og tilslutt ble avløst av omgangssyke. Og dette var bare 1.trimester.
polarn & pyrene Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Jeg fikk jente først og har aldrig vært så frisk som når jeg gikk gravid med henne. Denne gangen hadde jeg halsbetennelse, lungebetennelse, konstant forkjølet. Ja, mankan si jeg fikk det meste av sykdommer og jeg fikk det motsatte kjønn, nemlig en gutt. Så kan være at det stemmer da.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har både gutt og jente, men var like dårlig i begge svangerskapene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå