Gå til innhold

Ang modningsrier - hvor lenge kan man egentlig gå sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt kynnere nesten konstant og har hatt det nesten hele svangerskapet.

Men, nå kommer de i tak og er ganske vonde samtidig som det presser nedover så jeg får vondt i musen.

De kom med 5-12 min mellomrom i nesten 3 timer lørdagen før det ga seg. I går kom de med 3 min mellomrom i en halv time og så ga det seg.

Gjør vondest fremme - sitter ikke så mye i ryggen enda.

Var på kontroll mandag i forrige uke. Hodet var da festet i bekkenet og jeg var moden. Var da 34+1 etter ultermin. 11 dager lengre etter menstermin.

Jordmor sa at fødsel ikke var så langt unna. Det gjorde visst ingen ting da hun mente barnet var ganske stort - noe som er bekreftet på ul.

Men, hvor lenge kan jeg risikere å gå med disse vondtene. Er ganske sliten nå for å si det sånn.

Min første kom 19 dager på overtid og da hadde jeg ikke det sånn som nå før i dagene før fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg.. :)

jasså, de varte så lenge på lørdagen??

vet ikke kor lenge, men har hørt om folk som har gått sånn "noen uker" akkurat kor lenge DET er vet jeg ikke men,

apropos bare vondt fremme, de hadde jeg og med nr to, hadde bare riene fremme, syntes det var rart for med nr en var de bare bak i ryggen, så ikke nødvendigvis sånn at du ikke har "skikkelige" rier før de setter seg bak..

men eg hadde mye mere "livmoraktivitet" (kynnere og maserier eller ka eg skal kalle det for) med nr to i ganske lang tid før fødselen, noe jeg ikke hadde i det hele tatt med nr en, før et par dager før ho kom.

huff, det er kjipt å gå å vente sånn, håper du slipper gå så lenge, men,... det kan jo likevel hende du må gå noen uker til da :(

Kanskje det hjelper å tenke på at babyen har det sikkert best inni noen uker til selv om hun er stor, øker også sjansen for lettere babytid, mtp amming og magevondt..?

huffa :( tenker masse på deg nå om dagen vertfall!!!! og din bror er faktisk litt på tuppa, han bekymrer seg sånn for deg ;) hehe

Skrevet

og du, fordelen er jo at du kanskje driver å åpner deg no, sånn som jeg gjorde, så når jeg først gikk i fødsel, hadde jeg jo allerede tre cm åpning, og fødselen ble jo dermed lettere;)

men husk, hadde jo tre cm åpning i to uker, og ble jo satt igang, så vet jo ikke kor lenge eg KUNNE ha gått sånn, eg og hadde sånne vonde kynnere/rier med nedpress i de ukene jeg modnet og åpnet meg

Skrevet

Ja, tok helt av på lørdagen. Eller tok nesten av ;) Var ganske sterke da og kom i tak slik at jeg kunne ta tiden på de. Eller kjæresten tok tiden - jeg måtte puste.

Var på do i sted og da kom det litt rosa slim og det murrer litt nedi der nå.

Men, har nå ingen forhåpninger. hehe, kommer sikkert til å gå over denne gangen også.

Ja, jordmor mente jeg kom til å føde veldig kjapt siden jeg åpner meg nå. Skal måle livmorhalsen igjen på fredag på sykehuset. Så er spent på om ting har ført til noe.

Ellers var nå sf målet sunket veldig. hehe, livmoren er knapt over navlen nå plutselig. Når jeg ligger på rygg.

Merkelige greier.

Hvordan går det med deg då?

Skrevet

Rosa slim også ja, hm..... mor di sa at magen din var blitt suuuper lav :) hehe merkelig syn kan eg tenke meg....

skal du på sykehuset på fredag? pga alle riene eller? har du snakket med sykehuset i det siste da? tenker på vannet og eg..?

går fint med meg:) han inni magen har begynt å bli stor nå, nå danser magen veldig når han beveger seg, er så gøy:) trur han har snudd seg rett vei og forresten merker beiina plutselig oppe i magen (og ikke hoppendes rett på blæra..) hihi:) er i super form eg da, ingen plager overhodet (bortsett fra det umulige bekkenet.. men, men, teller nesten ikke det lenger, er jo normalt for meg å være:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...