Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig er det vanlig at lege/jordmor kan høre hjertelyden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer veldig,

men er man veldig heldig kan man høre hjerelyd fra uke 11, men de fleste må vente alt fra 1-3 uker lenger.

Skrevet

Jeg var hos lege idag, er 12+5, og ho hørte ikke hjertelyden. Jeg hadde visst bakovervendt livmor, og da var det vanskeligere å høre - livmora begynte visst ikke å vokse framover før etter uke 12. Neste måned får jeg vel høre den!

Skrevet

jeg fikk høre hjertelyd hos lege da jeg var 14+1

Skrevet

Fekk høyre hjertelyd hos legen i veke 10+6.

Skrevet

da har dere vel fått barn tidligere? ikke deres første graviditet? uvanlig å høre det så tidlig siden livmoren ligger nedi skambeinet

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden på 1.kontroll hos legen når jeg var 11+5. Fikk beskjed på forhånd at det ikke var sikkert at hun fant den så tidlig og at jeg ikke måtte få panikk hvis vi ikke hørte noe.

Har en venninne som også var når hun var 11+5 og hun hørte ingenting. Varierer nok veldig.

Skrevet

Det kan nok ha noe med tidligere graviditeter å gjøre. Første gang jeg var gravid fant ikke legen hjertelyd da jeg var 14+2. Denne gangen fant han den da jeg var 13+0.

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden hos legen i dag, er 13+5. Det tok en god stund før han klarte å finne den, men fant den altså til slutt. Han sa at det ikke var unormalt å ikke høre hjertelyden så tidlig. Det at morkaka ligger foran f.eks, kan dempe lyden litt.

Skrevet

Jeg har aldri vært gravid før og legen fant hjertelyden med en gang. Hun sa det var 50% sjanse for å høre den.

Banket i ca 140 slag i minuttet.

Skrevet

Det er første gangen jeg er gravid, og hørte den allerede i uke 11. Siden har jeg hørt den med doppleren min akkurat når jeg vil.. Herlig lyd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...