camilla^ Skrevet 16. februar 2009 #26 Skrevet 16. februar 2009 Mine foreldre er veldig aktive med ungene. De bor 45min unna, så de ser ikke barnebarna like mye som de skulle ønske. Men de er som oftes hos de minst engang hver 14 dag. Min far ringer av og til for å hente en eller begge ungene, så de kan bli med han på jobb. Det syns han er så gøy. Eller tar de med seg på hytta, for han liker ikke å være på hytta alene. (hytta vår er nermere oss) De er slike tussete foreldre. Ungenes besteforeldre er også veldig aktive. Ringer støtt og stadig for å låne ungene litt. Det er mest aktiviteter (fikk akkurat mld, spm om å ta de med på skitur i morgen) de bor også 45min unna. Far er ikke aktiv, eller har kontakt med sine foreldre så de har blitt mer aktive i forhold til barnebarna siden far ikke tar de med til de. Mormor og farmor deler ofte på ungene når de er hos noen av de. Så de har som oftes det ganske aktivt når de er hos de. Men ungene som bestemmer hve de vil. Tror ungene er veldig helfige med sine besteforeldre. De har en oldemor som krabber på gulvet og leker med de også. Oldefaren vil, men har ikke helse lenger. Så der er det mer sitting på fanget og lese bøker. Den siste oldemoren er leken, men blitt senil så det er begrenset hva hun gjør eller ikke gjør for tiden. Min manns mor, oppfører seg likt overfor mine barn som sine barnebarn. Men lite aktiv. Hennes brnebarn er på overnattingsbesøk en gang i mnd ca, men det er vel igrunn det. Lover gull og grønne skoger, men det kommer aldri om man kan si det slik.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 16. februar 2009 #27 Skrevet 16. februar 2009 Baegge parene er veldig aktive med snuppa, og hun ser dem ofte. Farmor og farfar leser leker og herjer - det samme gjør mormor. Farmor/farfar skjemmer henne nok vekk i meste laget, så hun blir som regel litt "vanskelig" etter å ha vært hos dem alene.. Aldri noe problem med legging etc når hun er hos noen av dem da.. De tar initiativ til lek like ofte som snuppa gjør det.. Morfaren er litt mer passiv, men glimter til innimellom. Han jobber mye da, så er oftest sliten når han ser henne. Oldeforeldrene er også god med henne når vi ser dem, men mest snakke og dulle med + trille tur f.eks. De bor der vi har sommerhus (3t kjøring)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 16. februar 2009 #28 Skrevet 16. februar 2009 Svigers: Svigermor er kjærlig, snill, oppmerksom og ønsker å være sammen med dattera vår. Tar henne med på ting og opplevelser. Hun opplever sjelden at det er slitsomt å ha henne. Svigerfar er snill og god. Går fort lei. Han kommer aldri alene på besøk. Men han deltar i livet hennes på en god måte. Leggingen hos den, klarer hun å dra ut i det lengste. Vi snakker 22-23-tiden...Men de sier de liker det..:-) Mine foreldre: Min mor er snill, god, oppmerksom, har oppdragerrolle og er veldig involvert i livet hennes. Hun skjemmer henne bort med ting. Lærer jenta vår masse ting. Tar henne med på ting og opplevelser. Har aldri hørt at det er slitsomt å ha jenta vår. Min stefar: Snill, god, leken ( kan ligge på gulvet i timevis å leke med barna. Blir aldri lei) Skjemmer henne bort. Leggingen er sjelden et problem.
Twintipp og himmelblå Skrevet 16. februar 2009 #29 Skrevet 16. februar 2009 Min mamma (da hun levde), forgudet jorden sønnen min beveget seg på. Lekte, matet, hjalp til, kom til oss med middag, passet, klappet regler, kjøpte klær, trillet turer, passet osv. Min far og hans kone: Elsker og forguder også barnebarn. Sier aldri nei til å passe, spør om å få ha ham, gjør alt på hans premisser, går turer, leser og leker hele tiden, tar med barnebarna på ferier til fornøyelseparker osv. Svigers: Samme ulla der.. De er 20 år eldre enn min far og mor, så de er pensjonister, og sønnen vår er deres attpåklatt barnebarn, som de skryter av og forguder. Han gjør aldri noe galt i deres øyne, og de blir sinte på oss dersom vi irettesetter ham. Sier heller aldri nei til pass, men de tør ikke ha ham på overnatting, da de er nervøse av seg. De er virkelig den gammedagse sorten, og gjør masse kose ting med ham. Føler oss veldig priviligert, selv om bestemor er sårt savnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå