Gå til innhold

Bekymret,lav hcg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig blitt gravid etter et svangerskap utenfor livmoren i oktober 07,nå er jeg endelig gravid på nytt,men er kjempe bekymret for hcg nivået mitt,

Her er resultatene:

Dag 13:24

Dag 14:43

Dag 23:280

Det var på fredagen som var,nå skal jeg ikke på ahus før til mandagen igjen fordi legen min har vinterferie,men nå er jeg skikkelig bekymret.

Noen som har hatt lave hcg her inne,som det har gått bra med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

utgangstallet er akseptabelt, men stigningen din er veldig lav. Hadde nok forsøkt å få tatt en hcg-prøve til og fått en tidlig ultralyd. Du kan sikkert få tatt en hcg på laben hos legen din selv om legen har ferie, eller du kan gjøre det privat.

Håper den bare er en slow starter. Lykke til!

Skrevet

Ring A hus å kre å få en ultralyd. De kan ikke nekte deg dette når du er så bekymret. Lykke til.

Skrevet

Ring a hus med en gang og si at du vil ha en blodprøve i morgen tidlig, har ingenting å si at legen din ikke er der. Jeg fikk tatt i dag enda legen min ikke var der. Du kan fortsatt rekke laben, de har oppe til 16 eller 16:30, så får du tatt den allerede i dag. Ring de og si at du ønsker å få satt opp en blodprøvetakning i dag eller i morgen, si du kan komme allerede i dag (dersom du kan da).

Så får du svar på hcg'et ditt, så akter de vel utifra det hvorvidt du skal ha en ultralyd eller ikke. Jeg skjønner deg SÅ godt, vet AKKURAT hvordan du har det !!!!

Skrevet

Jeg ringte ahus nå,de sa at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for,de mente at det var en stigning og da skulle jeg ikke bekymre meg.

Men jeg er bekymret,fikk bare beskjed om å ta det med ro og vente til jeg hadde time til mandagen.

Uff,helt ødelagt jeg nå....

Skrevet

Har sendt deg en pm ! KLEM !

Skrevet

De har jo rett i at det ikke behøver være noe å bekymre seg for, men samtidig er lavtstigende hcg også et symptom på bl.a ektopisk svangerskap - og det er også en risikofaktor at du har hatt dette tidligere.

Tror jeg hadde vurdert å betale for en ny hcg eller en privat ultralyd for å få sjelefred den neste uken og å utelukke en ny graviditet utenfor livmor. Men for all del, jeg er ingen gynekolog og det var sikkert vedkommende du snakket med på Ahus.

Skrevet

Hei.

Jeg var på ahus på fredag og rok ultralyd,da så vi en svart liten sekk inni livmoren og alt så bra ut,men stigningen bekymrer meg ,den har jo bare steget med 220 på 9 dager og det er langt under normalen.

Skrevet

Jeg sendte mld til legen min på ahus nå,han skrev :Det stiger fint og det er viktig,jeg kan si mye mere på mandag når du kommer,fortsatt god ferie.

Så da får jeg vel bare prøve å slappe av og vente til mandag da....

Skrevet

Så bra! Da har de jo utelukket ektopisk, som er en vanlig årsak til sakte stigning. Det bedrer oddsene betydelig! =)

Lykke til på mandag!

Skrevet

Masse lykke til på mandag;)

Skrevet

Det er kjempebra at han svarte deg, nå krysser vi fingrene for at alt er bra med både deg og meg :) Du må bare skrive til meg om du føler for å prate med noen som kjenner til dette, jeg lever opp i det for å si det sånn. klemklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...