Gå til innhold

Keisersnitt/igangsetting, trenger råd jenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svangerskapsdiabetes og får tillegg store barn (har en mann på 2 meter..) ble satt i gang med forrigemann og det endte med hastekeisersnitt 15 dager over ultralydtermin. Får kjempegod oppfølging på sykehuset nå med hyppige kontroller, jeg har i tillegg hyperemesis og spyr fortsatt er litt slitne kan man si.. Legen på sykehuset mener at en igangsetting mest sannsynlig vil ende i keisersnitt uansett og nærmest anbefalte meg planlagt keisersnitt denne gangen. Uansett vil de sette meg i gang 2 uker før termin om ikke før så babyen ikke blir alt for stor. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg vil selv, at jeg blir satt i gang er jo ganske sannsynlig og i og med at livmoren min ikke vil kunne lage skikkelige rier så vet jeg ikke helt hva jeg vil.. Plutselig her om dagen fikk jeg brev fra sykehuset om at jeg hadde fått tid for keisersnittet og da ble liksom alt så virkelig! Hva tror dere jenter? skal jeg prøve igangsetting eller bare ta keisersnittet som er planlagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er det beste for barnet ville jeg tenkt...og om det er så stor sannsynlighet for hastesnitt så ville jeg vurdert ks for da kan dere planlegge og få en fin "fødsel" istedenfor usikkerhet og kanskje uro for både deg og baby.

jeg tok ks sist og det er ikke noe jeg anbefaler for en lettere utvei,men dette er jo snakk om både din og ditt barns beste.

men du må følge din magefølelse på dette.

Skrevet

vansklig dette her. men jeg legen og jordmødrene har ganske så mye peiling på hva de gjør og sier.. men om du ikke føler at det er rett så må du ta et valg selv. og heller prøve å overbevise dem.. ut i fra fremgangsmåten de gjorde dette på så er ks det beste synes dem.. men som sakt... ditt valg:) OG MASSE LYKKE TIL:D

Skrevet

hahaha.. skal hvertfall stå... *men jeg TROR legen......*

haha ikke at jeg har så masse peiling;P *ler*

Gjest leelu25 m/marsjente :)
Skrevet

Jeg har noe av det samme problemet.. og jeg er satt opp til planlagt keisersnitt PÅ termindato. dvs. med mindre kroppen går i gang av seg selv før termin, henter de henne ut da.

Dette mener de er det tryggeste for meg og min baby.

Husk at når vi har et hastesnitt bak oss har livmoren en "defekt" og tåler ikke like godt riene som kommer fra evt. drypp.

Det var ikke snakk om å sette meg igang igjen på drypp, sist lå jeg tre døgn med rier uten effekt og når de endelig tok hastesnittet var gutten livløs og jeg halvdau og ungen måtte på intensiv i 8 døgn.. Lite hyggelig med andre ord.

Denne risikoen tar jeg for alt i verden ikke igjen, og igangsetting ender oftere i hastesnitt.. Særlig om man har et hastesnitt bak seg.

Syns du skal høre på legene jeg, de slenger ikke ut planlagte keisersnitt i øst og vest om veldig mange virker til å tro.. :)

Skrevet
:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...