Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jeg drømmer om et par bokser cider for tiden... Har tenkt på dem i ett par mnd nå... Men jeg kan jo ikke ta dem for lillesnupp på 6 mnd, tar ikke flaske, ikke tutkopp men bare pupp... kan jo ikke kose meg med cider da... :-( Nå har jeg holdt meg unna cider (og alkohol generellt) siden før jeg ble gravid, og kjenner lysten på et par kalde bokser cider, bare øker å øker for hver dag. Huff føler meg nesten som en dårlig mor her nå, som går å tenker på sånn, men dere som har unger som tar flaske er så vanvittig heldige. (jadda jadda, jeg er glad jeg ammer, men kunne godt ha tenkt meg at han ville ta flaske sånn av og til hvertfall)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Hvis du åpner boksen og lar den stå et døgn, så forsvinner sikkert alkoholen... Eller var det kullsyren?? Haha
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 ta deg en boks med god samvittighet selv om du ammer
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Har akkurat vært en tråd her inne der definisjonen på hysteri ble diskutert. Hvis du føler deg som en dårlig mor pga lysten på et par bokser cider, vil jeg definere det som hysteri. Nå må vi slutte med sånt tull, jenter. Ikke rart kvinner plages av konstant dårlig samvittighet.
___ Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Om du drikker en boks sider eller to har ingenting å i for alkoholpåvirkningen av barnet. Melka kommer likvel til å ha mindre alkohol i seg enn vanlig surmelk eller nybakt brød.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Er dere sikker? Hva om ungen våkner rett etterpå å vil ha mat.. Det er det jeg er redd for.. Det er greit om ungen sover 3-4 timer etterpå, men har jeg noen garanti for det?
___ Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Hvor mye alkohol er det i den sideren du har lyst på? 5%? Si at du drikker en liter. Det er ganske mye. Da har du fått i deg ca 50g alkohol. Dette fordeles i din kropp. La oss si du veier 50 kg. Det gir en promille på ca 1 som også vil være i din melk. Om ungen drikker 2 dl får det i seg ca o.2 g alkohol som for et barn på 5 kg skulle gi en promille på ca 0,04. Dette er selvfølgelig et veldig grovt regnestykke men viser hvor lite alkohol barnet faktisk får i seg og også hvor stor forskjell det er på å drikke mens man er gravid og ved amming.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 oj såppas.. da kan jeg jo ta meg et par cider med god samvittighet da.. er vel 4.5% i de ciderne der. men drikker jo alddri en liter med cider hehe... men tusen takk for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Selv ikke Gro Nylander "forbyr" alkohol i ammeperioden. I boken "Mamma for første gang" gir hun råd til hvordan man kan innta litt og legge det opp så det ikke blir noe problem. Har den ikke i huset akkurat nå, så får ikke sitert. Men hun sier det samme som Poamin i forhold til mengden som går i melka.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 En liter er to bokser, så det er da ikke så mye? To halvlitere.
___ Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 For meg er det en del å drikke på en gang. Bruker man 3 timer på det forbrenner man jo mye av alkoholen underveis slik at promillen i melka blir mindre. Mange av oss veier jo også litt over 50 kg, det gjør i hvertfal jeg, og den typen sider jeg har kjøpt inneholder mindre enn 5%. Uansett var regnestykket bare satt opp for å vise hvor lite alkohol brnet faktisk fikk i seg. Hva som er mye å drikke på en gang oppfattes nok litt ulikt fra person til person.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 De få gangene jeg er på byen, tar jeg gjerne et par halvlitere, uten å oppfatte det som mye. Så ja, vi er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 er 2 halvlitere mye? Hmm.. da må jeg nok revurdere mitt syn! (når man ikke er gravid, eller ammer selvfølgelig!!)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #14 Skrevet 16. februar 2009 Jeg syns ikke 5 halvlitere er mye ei gang.
___ Skrevet 16. februar 2009 #15 Skrevet 16. februar 2009 Ikke mye for en tur på byen, men mye for meg hjemme en kveld for å kose meg, spessielt når det gjelder sider. Litt er kjempegodt, men det er ikke noe jeg har lyst til å drikke litersvis av. Poenget var regnestykket. Skaffer du deg en promille på 3 kan du jo bare gange opp ungens promille med det samme. Den blir fortsatt forsvindene liten.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #16 Skrevet 16. februar 2009 Ikke bli overrasket om det ikke kommer til å smake så godt som det du trodde og at den dårlige samvittigheta di kommer til å ta overhånd før du har kommet halvveis i boksen. ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #17 Skrevet 16. februar 2009 Og du oppfordrer til dårlig samvittighet, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå