Gå til innhold

Oppdatering, dagens hcg resultater :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svaret nå:

4 februar, på dag 12 etter eggløsning: hcg 22

10 februar, på dag 18 etter eggløsning: hcg 308

11 februar, på dag 19 etter eggløsning: hcg 540

16 februar, på dag 24 etter eggløsning: hcg 2000

huff håper bare det er bra ! Fikk ikke snakke med min lege, men kunne ringe henne kl 18 i kveld. Da avtaler vi nok hva vi gjør videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow!! Har steget godt da Mikadimoo :-) Gode nyheter!! Lykke til videre :-)

Skrevet

Takk for det, en på 1 trim mente det fortsatt var lavt, så jeg er så klart nervøs :(

Skrevet

Men dette lover da godt:) Masse lykke til!!

Skrevet

Men, du er jo bare rett under gj.snittet... Jeg tror dette kommer til å gå fint :-)

Skrevet

Huff jeg er seriøst enda bare SÅ redd, jeg tror enda at et bankende hjerte er det eneste som roer meg.

Skrevet

Ja, det forstår jeg.. Endelig har man spiren sin i magen, da vil man jo ikke miste nurket sitt.. :-)

Skrevet

Dette så ut som veldig oppløftende nyheter :) Godt det går rette veien!!

Husk det at hvis du e rett under gj.snittet, så betyr det at mange har hatt lavere målinger enn deg!! :)

Skrevet

DA har jeg endelig snakket med legen min, som jeg forøvrig bare synes er SÅ herlig !

Hun ville ikke ta flere hcg-prøver nå, da hun rett og slett mener det er helt unødvendig, vi har satt opp en til i morgen som vi følger opp, men etter det lar vi være å ta flere.

Hun sa det at hun jo kunne si seg enig i (jeg kranglet litt på hvorvidt 2000 er såååå bra som hun skulle ha det til, for jeg har jo lest osv osv) at jeg ikke hadde skyyyyhøye tall, men med DEN flotte økningen, mente og trodde hun bevisst at jeg hadde niks å bekymre meg for, hun var helt sikker på at dette gikk rette veien, jeg har ingen smerter, ingen blødninger etc. hun sa så klart nok en gang at man aldri har noen garanti, men det har man ikke selv etter man har sett hjertet slå heller.

Hun vurderte til og med å vente til neste uke før hun tok meg inn, men jeg sa at jeg virkelig bekymrer meg og blir veldig lettet om vi ser nå.

Så da blir det til det, vi snakket også om at vi kanskje ikke får se noe hjerte slå, men at hun da UANSETT helt sikkert ser om det har utviklet seg siden sist. Og at det absolutt kan gi henne en god pekepinn.

hun snakket lenge med meg, var engasjert og virket overhodt ikke sånn som bare pjattet med for å få meg av tlf. Jeg takket henne på slutten av samtalen og sa at det betyr veldig veldig mye at hun bryr seg, da sa hun bare: det er SÅ lite, ingenting å takke for !

Jeg måtte nok en gang spørre henne om hun trodde dette kunne være en MA eller en truende MA. NEI sa hun, dette ser på absolutt ingen måter ut som en ma. Med tanke på at livmoren din hadde utviklet seg etter det første tallet, altså å 22, til det andre tallet på 540. Da hcg'et mitt lå på 22 kunne man ikke se noen plommesekk, men den dagen det var på 540 kunne vi helt tydelig se en plommesekk.

Dette betyr at alt utvikler seg normalt, og hun sa at med tanke på ultralyden og stigningen over såpass mange dager (fra 4 feb - 16 feb), man kan gå ganske bra utifra at alt er ok. Om dette hadde vært en ma eller en truende ma, hadde verdiene vært mye lavere, de hadde ikke økt så betraktelig, og heller faktisk stagnert.

Så bedre nyheter kunne jeg faktisk ikke fått ! Jeg sitter her og er kjempeglad og gleder meg til ultralyden kl 08:45 på fredag ! Hun tar meg inn før pasientene sine på morningen, rett og slett kun fordi jeg ønsket det.

Så nå skal denne dama senke skuldrene litt enn så lenge, og håpe det beste på et bankende friskt hjerte :)

Takk for all støtte, skal så klart holde dere oppdaterte ! Får svaret på fredagens hcg i morgen, og skal ta en siste hcgprøve i morgen igjen - det mååå jeg jo bare dele med dere !

God klem fra meg, mener det fra hele mitt hjerte når jeg sier tusen takk for oppløftende ord og støtte. Dette er jo ikke over enda, men man må nesten bare ta det man får og glede seg over det. Så får jeg og sambo ta resten om det måtte komme =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...