Gå til innhold

Dagens hcg resultater !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens hcg resultater, jeg mente den burde vært høyere, legen sa det var ok:

4 februar, på dag 12 etter eggløsning: hcg 22

10 februar, på dag 18 etter eggløsning: hcg 308

11 februar, på dag 19 etter eggløsning: hcg 540

16 februar, på dag 24 etter eggløsning: hcg 2000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så gøy, da er det jo ikke lenger noen tvil. Du er gravid, JIPPI. En lang ventetid har begynt

Skrevet

Det er jo en knallfin stigning da, tross den ligger litt lavt.. Men det viktigste er jo at den stiger, og det gjør den jo.

Jeg har også lyst til å måle hcg, for å sjekke hva det ligger på, men får ikke lov av legen min, hehe.. Sist graviditet så ble jeg så bekymret og redd, pga lave tall og treig stigning, så nå vil hun ikke at jeg skal måle, slik at jeg slipper å bli så redd hvis det er lavt..

Skrevet

Ja jeg håper dette går bra, du sier den ligger lavt, men ift. til tabellene både på den jeg la ut ( http://www.krakle.com/ventenett/hcg.html ) og den på sykehuset så ligger jeg på gjennomsnittet. Rett under ja, men ikke betydelig mye under gjenomsnittet.

Eller er jeg helt tett i pappen her ?

Skrevet

Sist hadde jeg 680 i hcg på dag 20 etter EL, 1300 på dag 23, og målte på nytt etter 2 uker, altså dag 37 etter EL, og da lå den på 3000.

Skrevet

Oi såpass ja, da kan jeg tenke meg du var nervøs ja. Så du er positiv ift. tallene mine ? Legene mente dette var en kjempefin stigning og bla bla bla, men jeg merker inni meg at jeg ikke stoler på noe før jeg ser bank bank bank et hjerte på monitoren.

Er så nervøs for Blighted Ovum, at stigningen forekommer, men at den er treg, altså dette skjer ofte om man har en såkalt Blighted Ovum.

Skrevet

Jeg synes stigningen din er flott jeg :) Som flere sier, så er du nødt til å følge din stigning, og ikke gjennomsnittstallene på hcg.

Det som spiller noen rolle, er at hcg dobbler seg, og det gjør det jo hos deg :) Tror du kan slappe av

Jeg mistet jo sist i MA, antakelig derfor mitt hcg ikke doblet seg pga noe var galt med fosteret.

Men ditt stiger jo som bare det :) Kos deg, og prøv å slapp av :) Når skal du på UL da?

Skrevet

Så med denne inforen:

Sist hadde jeg 680 i hcg på dag 20 etter EL, 1300 på dag 23, og målte på nytt etter 2 uker, altså dag 37 etter EL, og da lå den på 3000.

mistet du i MA ?

Det øker fint ja, men jeg er fortsatt redd, iom. at jeg ligger liiitt under enda, men jeg er altså ikke på dag 37 enda, jeg er på dag 24, så da er ikke 2000 så galt ifølge alle tabeller.

Jeg er nå 5+2 ca og skal på ultralyd i slutten av uken, har ikke fått noe tidspunkt enda, men skulle ringe legen min på sykehuset kl 18 ikveld og avtale noe. Nervøøøøs ja !

Skrevet

Ja, du ser jo at fra 23 dpo til 37 dpo så har det såvidt doblet seg, og det er jo 2 ukers mellomrom.

Skjønner at du er nervøs, men tror ikke du trenger å være det ;)

Masse lykke til iallefall.

Skrevet

Tusen takk ! I morgen får jeg fredagens resultater, ikke for at det er noen nye resultater, men den vil ialleall fortelle meg hvordan hcg'et steg fra fredag 13 - mandag 16ende. Også skal jeg ta ny hcgtest i morgen og muligens onsdag. Ultralyd denne uken en gang som jeg skal avtale med legen min senere i kveld.

Skrevet

Fikk vite i dag på sykehuset at den dagen jeg hadde utskrapning hadde jeg hcg på 5000 og 1 uke seinere var den på 4800!!

Har hatt høye verdier jeg da ser jeg.Har fortsatt rester sa dem,så tatt nye blodprøver i dag.Får svar på hcg da i morra eller ons.

(Var 8 uker på vei ca)

Mye tyder nå på at jeg har en xu.

Vil ikke skrive mer,for da blir det vel ramaskrik her inne.

Håper alt går bra for dere!Lykke til:)

Skrevet

hcg resultater...når i all verden begynner man å måle det da?

Skrevet

Hei du mollemor, jeg vet ikke helt hva du ville med innlegget ditt, men om du var i 8 uke er det ca likt som mitt med tanke på at de stiger og fordobler seg annenhver dag. Så du hadde antagelig ikke noe høyere enn meg, jeg er 5 uker, så om tre uker skal min være adskillig mye høyere, forstår du ? De skal fordoble seg annenhver dag ca. Så om min nå fordobler seg fremover bør den til onsdag være ca 4000, så fredag 8000, see ?

Du skal skrive om AKKURAT det du vil her inne, drit i de som er redde, de får se en annen vei. Du skrev jo ikke en egen tråd om ma / sa. Men jeg ble ikke urolig av at det gikk som det gikk med deg pga tallene, altså det trenger ikke nødvendigvis å bety at jeg mister, om det var det du indikerte til ???

Veldig trist at du mistet, men hvordan går det nå da ? Følger de deg opp ?

Skrevet

GRATTIS kjære deg!!!!! :)

Når du får så gode tall MÅ du senke skuldrene litt (forstår at det er så og si umulig), men du har ikke godt av å gå å tenke "hva om" osv hele tiden... Det hjelper deg ikke!

Det var jo en riktig stigning nå sist gang, og det kommer til å fortsette, det VET jeg!!! :)

Jeg har tenkt mye på deg idag, og gledet meg til å lese hva du skrev idag (mulig fordi jeg har en så god magefølelse for din spire).. :)

KLEM

Skrevet

Hei,

Så bra å se at hcg`en stiger fint;) Det var kjempegode nyheter. Håper at du klarer å slappe litt av nå. Klem

Skrevet

Hei søte Axinija <3

Jeg kan ikke tro hvor gode dere alle er, blir alltid rørt over hvordan noe kan bry seg så mye og si så mange gode ting !!!

Når det er sagt så har jeg sunket skuldrene betraktelig etter dagens resultat, det innrømmer jeg. Det hjalp på ! Så det er bra :)

Utrooolig moro at du tenker på meg og har en god følelse, det hjelper på håpet mitt - tro det eller ei ! Så det skal jeg ta med meg. Så jo det Mollemor sa, men det bekymrer meg ikke, for jeg vet nå at dette er individuelt ! Hjelper ikke at jeg sammenligner meg med alle.

Hvordan er det i din mage da ?

Skrevet

Klart jeg bryr meg, kan ikke forestille meg hvordan du har det...men prøver så godt jeg kan å sette meg inn i hvordan det er! :)

Godt å høre at skuldrere dine sank litt etter i dag, andres historier og erfaringer trenger du ikke tenke på...hør på fagpersonene du, de pleier ikke gi folk "falske forhåpninger"...snarere tvert imot har jeg inntrykk av! ;)

Min mage ja, hehe....Jeg har jo ikke vært til noen undersøkelse enda, så har jo ikke noen garanti for at det står bra til der...

Siste mens 12.12, er i min 10.uke nå og magen er skremmende stor allerede...er jo andregangs, men det får da være måte på??

Skal til jordmor om en uke, håper på å høre hjertelyden..men det er i det tidligste laget....men er jo evig optimist, hehe! :)

Skrevet

DA har jeg endelig snakket med legen min, som jeg forøvrig bare synes er SÅ herlig !

Hun ville ikke ta flere hcg-prøver nå, da hun rett og slett mener det er helt unødvendig, vi har satt opp en til i morgen som vi følger opp, men etter det lar vi være å ta flere.

Hun sa det at hun jo kunne si seg enig i (jeg kranglet litt på hvorvidt 2000 er såååå bra som hun skulle ha det til, for jeg har jo lest osv osv) at jeg ikke hadde skyyyyhøye tall, men med DEN flotte økningen, mente og trodde hun bevisst at jeg hadde niks å bekymre meg for, hun var helt sikker på at dette gikk rette veien, jeg har ingen smerter, ingen blødninger etc. hun sa så klart nok en gang at man aldri har noen garanti, men det har man ikke selv etter man har sett hjertet slå heller.

Hun vurderte til og med å vente til neste uke før hun tok meg inn, men jeg sa at jeg virkelig bekymrer meg og blir veldig lettet om vi ser nå.

Så da blir det til det, vi snakket også om at vi kanskje ikke får se noe hjerte slå, men at hun da UANSETT helt sikkert ser om det har utviklet seg siden sist. Og at det absolutt kan gi henne en god pekepinn.

hun snakket lenge med meg, var engasjert og virket overhodt ikke sånn som bare pjattet med for å få meg av tlf. Jeg takket henne på slutten av samtalen og sa at det betyr veldig veldig mye at hun bryr seg, da sa hun bare: det er SÅ lite, ingenting å takke for !

Jeg måtte nok en gang spørre henne om hun trodde dette kunne være en MA eller en truende MA. NEI sa hun, dette ser på absolutt ingen måter ut som en ma. Med tanke på at livmoren din hadde utviklet seg etter det første tallet, altså å 22, til det andre tallet på 540. Da hcg'et mitt lå på 22 kunne man ikke se noen plommesekk, men den dagen det var på 540 kunne vi helt tydelig se en plommesekk.

Dette betyr at alt utvikler seg normalt, og hun sa at med tanke på ultralyden og stigningen over såpass mange dager (fra 4 feb - 16 feb), man kan gå ganske bra utifra at alt er ok. Om dette hadde vært en ma eller en truende ma, hadde verdiene vært mye lavere, de hadde ikke økt så betraktelig, og heller faktisk stagnert.

Så bedre nyheter kunne jeg faktisk ikke fått ! Jeg sitter her og er kjempeglad og gleder meg til ultralyden kl 08:45 på fredag ! Hun tar meg inn før pasientene sine på morningen, rett og slett kun fordi jeg ønsket det.

Så nå skal denne dama senke skuldrene litt enn så lenge, og håpe det beste på et bankende friskt hjerte :)

Takk for all støtte, skal så klart holde dere oppdaterte ! Får svaret på fredagens hcg i morgen, og skal ta en siste hcgprøve i morgen igjen - det mååå jeg jo bare dele med dere !

God klem fra meg, mener det fra hele mitt hjerte når jeg sier tusen takk for oppløftende ord og støtte. Dette er jo ikke over enda, men man må nesten bare ta det man får og glede seg over det. Så får jeg og sambo ta resten om det måtte komme =)

Til deg Axinija :) Du er god du ! Du har ingenting å bekymre deg over med mindre det har skjedd noe som skal indikere på at noe er galt, så KOSE deg og nyte at alt går så fint som det gjør og at du slipper hcg-mas og stress og lort ! Kjempeheldig er du :) Har du ikke vært på noen ultralyd enda? Da blir det isåfall spennende ja. Magen ja...den kommer vel her også etterhvert, men den er så fin atte ! Magen må vi jo ha !

Skrevet

Mikadimoo:Mente ikke noe negativt i det hele tatt jeg.Ble bare så overrasket at jeg hadde 5000,men som du skriver så er/var jo vi i forskjellige uker.

Har i grunn ikke så mye peiling på hcg,men interressant å lese om.

Håper som sagt at det går bra for deg og det håper jeg for alle her inne!

Skrevet

Så FLOTT å høre fra legen din da.. :)

Må være en kjempegod følelse at legen tar seg tid og bryr seg om deg...det er nok gull verdt i en slik situasjon!!

Bra at du holder oss oppdaterte fremover og, det blir du nesten nødt til! ;)

Blir ikke ultralyd her før rundt uke 18, av den enkle årsaken at vi ikke har noen slik mulighet der vi bor. Må på sykehuset som ligger noen timer unna, men det gjør ikke noe...Så lenge jeg får høre hjertelyd god tid før det!! :)

Skrevet

Mollemor : jeg tok det ikke sånn heller :) men ville bare forklare deg hvordan det kunne stå forskjellig til med forskjellige tall og uker. Ja det er jo faktisk ganske interessant, og jeg har jo lært enooormt mye om dette nå. Håper jeg med min "kunnskap" kan hjelpe andre her inne fremover også. Noe må man få ut av alt dette rotet.

Axinija: Har du tenkt på å kjøpe deg en babywatcher da ? Med den hørte jeg hjertelyden hjemme i stuen i uke 12 :)

Skrevet

Joda, har absolutt tenkt tanken.. :)

Er jo veldig spesiell den lyden, DA skjønner man jo at det finnes noen der inne...hehe.....Må nok skaffe meg en slik... :)

Skrevet

Mikadimoo og Mollemor- husk at det er hver enkelt kurve hcg som betyr noe- altså retningen på verdiene. Selve nivået i seg selv er såpass indiviuelt at det er vanskelig å sammenligne individer mot hverandre.

Mikadimoo- synes tallene dine ser kjempefine ut- jeg har hørt historier med mye svakere hcg stigninger enn dette- og de ungene er litt over 3 år i dag :o) Lykke til på UL på fredag-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...