Gå til innhold

eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få eggløsning rett etter mens omtrent? Jeg har skikkelige stikkinger akkurat som om det skulle vært EL, men mensen er ikke mange dager siden var over.

Hva annet kan det eventuelt være. Er det mulig at det bare er luft, kan det gjøre samme vondtene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke mulig. Eggløsning kommer rundt 10-13 mens dag!

Skrevet

Vås.

Eggløsning kommer hos de fleste vanligvis 14-16 dager før forventet menstruasjon. Men dette er avhengig av sykluslengde, lutealfase og andre faktorer. En gynekolog eller fertilitetsklinikk vil stort sett anbefale testing fra syklusdag 8 hos friske kvinner som ønsker å finne eggløsning.

Skrevet

Da er det vel meget rart at fertillitetsklinikker ber deg ha samleie i en uke fra 10 mensdag og i en uke fremover ved prøving og m pergo!

Skrevet

Det er ikke det minste rart. Som sagt vil eggløsning hos de fleste komme 14-16 dager før menstruasjonen, og gjennomsnittskvinnen har en 28-dagers menssyklus.

Men det er fullt mulig å ha eggløsning til andre tider.

Skrevet

Pisspreik. Pila har ikke annet enn dumme svar!!

Skrevet

Sånn er det nok. Da synes jeg du skal satse på "sikre perioder" som prevensjon heretter...

Skrevet

Hva er sikre perioder da?? Om du sier egg.l kan komme i hytt og i gevær?

Skrevet

De finnes ikke, imho. Men du burde jo kunne stole på dem som prevensjon, som er så sikker på at eggløsning ikke kan avvike fra en standard.

Skrevet

Ja, det er fullt mulig at eggløsningen kan komme så tidlig i syklusen. Det gjennomsnittlige er rundt dag 14 +/-, men den kan komme både før og senere. Jeg selv hadde el på dag 10 denne syklusen og el-slimet begynte jo da før jeg var ferdig med å blø etter mensen... Oppdaget nesten ikke at det var el...

Som sagt, det gjennomsnittlige er ca 14 dager ut i syklusen, men gjennomsnitt er bare gjennomsnitt og ingen regel, akkurat som at en syklus er gjennomsnittlig 28 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...