Gå til innhold

Ettervirkninger av mononukleose/kyssesyken?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg hadde kyssesyken for 5 år siden, og var syk ganske lenge. Men etter dette har jeg liksom aldri kommet meg helt. Kroppen min har blitt helt anderledes... Jeg er konstant slapp og tiltaksløs, har et sinnsykt søvnbehov (kan godt sove 12 timer i døgnet) og sliter med mystiske smerter i ledd og muskler som de ikke finner grunnen til. Har vært til MR, men alt ser fint ut. Blir fort svimmel også. Har sjekket endel med blodprøver, men alt ser greit ut utenom en periode med lav B12.

Kan det være en ettervirkning av kyssesyken? Det var jo da det begynte, men det er jo maaange år siden!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg har forresten også mye dårligere immunforsvar enn tidligere - får ALT av virus som går, og er konstant sjuk et eller annet sted. Har vondt på de merkeligste steder - kan plutselig få skikkelig vondt i en tå eller en arm, uten noen logisk forklaring på det...

Skrevet

Dette hørtes fryktelig kjent ut!!! Hadde kyssesuken for ....hmmmmm.....12 år siden faktisk. Og har vært sånn som du sier du er etterpå. MØKKASJUKDOM!!! Men litt godt å høre at det er fler. Jeg føler meg bare som en diger hypokonder til tider. Ligger akk nå på sofaen, hjemme fra jobb igjen med feber, halsvondt osv. I desember hadde jeg 80% fravær, og det går 2-3 uker mellom hver gang jeg blir syk el får et el annet "virus". Rekker ikke bli frisk før det er noe nytt jo. Har selvfølgelig hatt mye bedre perioder enn nå, men sånn jevnt over endel syk ja.

Skrevet

det er slett ikke uvanlig dessverre... Jeg hadde kyssesyken for en 10 år siden, og etter at selve sykdommen var var jeg helt utkjørt. Jeg la meg når jeg kom hjem fra skolen og kunne sove rundt til neste dag. Sluttet på idrett fordi jeg ikke hadde ork, og alt av karakterer gikk nedover fordi jeg sovnet så snart jeg åpnet en bok. På den tiden visste jeg lite om det, men i ettertid så har jeg jo fått med meg at kyssesyken ofte er etterfulgt av utmattelsessyndrom. Det var noen tunge år før jeg kom meg igjen - men fortsatt sliter jeg litt med plutselig ekstrem trøtthet.

Skrevet

Jeg hadde kyssesyken i november 2006. Jeg ble aldri frisk igjen, og er enda 100 % ufør. Skikkelig drittsykdom. Har nå diagnosen postviralt utmattelsessyndrom.

Vil anbefale deg å gå fast på B12-injeksjoner. Det fjernet det meste av mine muskel- og leddsmerter. Jeg hadde ikke b12-mangel, men får uansett sprøyter.

Skrevet

Jeg hadde kyssesyken da jeg var 14, har aldri blitt frisk, er en laaang historie, men i korte trekk har jeg nedsatt immunforsvar, konstant trøtt og slapp, (akkuratt som å sove virker ikke) har vondt i muskler, har lavt blodtrykk, får ofte "hjerteklapp".. har vært igjennom diverse runder i helsevesnet, har fått B12 sprøyter, vitamintilskudd, anidepresiva, blitt kalt hypokonder, lat og gud vet hva, måtte slutte vgs, ikke fått noe hjelp fra hverken skole eller NAV, nå har jeg fått diagnose kronisk utmattelsesyndrom, og er henvist til utredning for M.E.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...