Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jeg og samboeren skal gå fra hverandre, og jeg driver og spekulerer på hvordan vi skal gjøre det med samvær. Vi har en gutt på 2 år. Det jeg tenker er at faren har han annenhver helg (fre-søn) og i tillegg en dag i uka. I tillegg til det tenker jeg at han kan ha han en ekstra dag i uka den uka han ikke skal ha han i helga. Dette vil altså si 5 overnattinger per 14 dager. Jeg får vel OS da? Hvor mange dager må han ha han for at jeg ikke skal få OS? Jeg har ikke snakket med samboeren om dette, men han snakker ikke til meg for tiden, så tror ikke jeg får pratet med han om det heller. Nå jobber han slik at han kun kan ha gutten vår på overnatting natt til søndag. Så det kan jo hende at denne planen ikke går med mindre han bytter jobb.. Hvis han kun kan ha han på dagen.. hvordan telles samværet da? Er det antall timer eller antall netter som teller?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Dette må dere jo snakke om, det er jo ikke sånn at du bestemmer dette alene.....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Som jeg skrev over her, så er det ikke mulig å diskutere dette med samboeren. Så det jeg tenker da er at jeg iallfall har tenkt litt på det før mekling. Jeg spurte i dag om jeg skulle bestille time til mekling. Da sa han bare at han ikke skulle til mekling. Så sa han at han skal dra meg med til retten. Da jeg da sa at han ikke kan til retten uten å dra på mekling først, så sa han at han skal være med på mekling da. Og alt dette er uten at vi i det hele tatt har diskutert samvær!! Så han skal da tydeligvis i retten uansett hvilket forslag jeg har til samvær..... Så hva er det da å diskutere med han?? HI
localati&lillegutt Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Her driver vi også å skal gå fra hverandre... MEn vi fikk beskjed om at vi måtte til mekling, for å bli enige om samvær, foreldreansvar og hvor barnet skal bo fast... Dette er pålagt alle som er samboere og gift med barn under 16..og for at du skal få attest som aleneforsørger for å få utvidet barnetrygd og sånt...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Du trenger meklingsattest kun for å få utvidet barnetrygd:) altså du kan få OS uten den attesten..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Men tenker det er greit å dra på mekling uansett.. ser ikke for meg at jeg og han skal bli enige om samvær alene.... Men tilbake til det opprinnelige spørsmålet mitt ;-) Hvor mye samvær kan han ha før jeg mister os? HI
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Med det samværet du skrev opp i HI ditt, så får du OS... Vet ikke helt hvor grensa går,men så lenge du har hovedomsorgen, ungen bor hos deg etc. får du os..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå