Gå til innhold

Er man mer mottakelig for basiller når man er gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid var jeg snørrete to dager, mens "alle" på jobb lå strøkne i influensa. Jeg var virkelig i toppform hele tiden!

Denne gangen (er bare kommet til uke 13), har jeg både vært forkjøla og hatt/har spysjuka!

Jeg jobber i barneskole og er alltid utsatt for forskjellig smitte, så jeg har et godt immunforsvar. Nå kommer smitten fra barnehagen til gutten vår også, da (det er der jeg har denne basillen fra).

Spysjuka har jeg så sjelden at jeg kan ikke huske sist, så jeg blir litt overrasket over at jeg to ganger siste tiden har blitt angrepet av den der... Nei, det er ikke svangerskapskvalme - gutten vår spydde i helga, så det er nok der det kommer fra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at jeg er MINDRE mottagelig for smitte ...

Har selv 2 barn - én på barneskole og én i barnehage og har ikke vært syk én eneste gang (5 mndr nå) ...

Skrevet

Første svangerskap var jeg kjempefin form, ikke syk i det hele tatt!! Denne gangen har jeg fått det meste - vært dårlig fra dag 1 og nå siste uka har jeg hatt influensa - håper det gir seg nå, orker ikke ligge på sofaen eller i sengen og være syk mer... =(

Tror det er veldig forskjellig fra person til person og hvor "immun" man er fra før... tror smitten kommer fra barnehagen her også... for datteren min har alltid blitt syk 1-2 dager før meg!!

Skrevet

Jeg vet ikke...

Men jeg blir hvertfall mer mottakelig for alt når jeg er gravid. Tror immun forsvaret mitt blir slått ut... Men slipper som regel unna spysjuka da... (heldigvis siden jeg kaster opp i mange uker i begynnelsen av svangerskapet... :-) )

Skrevet

eg jobber i bhg, har aldri vært så frisk som denne vinteren...

ikke blitt smittet av noe som helst...

pleier å få litt forskjellig på jobb ellers..

Skrevet

første svangerskapet var jeg frisk som en fisk. de to andre hjemme hadde ongangsyke 2 ganger i løpet av de 9 mnd og jeg fikk det ikke pluss forkjølelser osv. jeg er veldig plaget med hodepine og migrene til vanlig men hadde ikke hodepine en eneste dag når jeg gikk gravid. (Det kom tilbake etter jeg hadde født da.)

Men denne gangen fikk jeg ett begynnende migrene anfall i uke 5 og det har ikke sluppet enda.. det kommer og går og vil liksom ikke bryte ut og forsvinne.. pluss at jeg har vært forkjøla omtrent fra dag 1. Så denne gangen føler jeg det helt anderledes. Virker som jeg får det jeg kan ta i mot. Jobber i barnehage og kan få ganske mye "spennende" saker hehe

Skrevet

Har lest at immunforsvaret er svekket for at kroppen ikke skal støte ut fosteret.

Jeg har ikke vært ordentlig syk, men har vært snørrete og nesten-syk helt siden barnehageåret starta (jobber i barnehage). Må nok avvende meg med nesespray til våren. Det har blitt min følgesvenn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...