Gå til innhold

Bleieutslett, what to do?

*Sirkeline*, Snuppa og Snippen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har hatt utslett (bare på de ytre kjønnsleppene, men dog) i ei uke. Har brukt zink og inotyol, og i går kveld klotrimazol i tilfelle det var sopp. I dag er hun mye verre og gråter hver gang hun tisser, må skifte bleie eller truse når hun har tisset. Gått mye i bare truse i dag og tørket med føner ved skift. Jeg aner ikke hvorfor hun fikk det i utgangspunktet.

Noen andre smarte råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verste bleieutslettet tuppa mi hadde (kom som følge av diare ifbm uttesting av ny mat) ble kurert i løpet av få dager med krystallfiolett. Da var utslettet skikkelig rødt og vablete og væsket også noen steder (prøvde det samme som deg uten hell). Krystallfioletten er også soppdrepende. Vasket henne rett i vasken (altså i vannet, brukte ikke klut), føn-/lufttørket og ren bleie. Fås reseptfritt på apotek. Er fryktelig fargesettende, så ikke bruk håndklær du er redd for. Jeg påførte med qtips som jeg dyppet i væsken og "rullet" over utslettet.

Skrevet

Krystallfiolett er effektivt på de verste utslettene. Vesla her hadde stygt bleieutslett som hun hadde en uke og 2 før eg spurte helsesøster (vesla var rundt 2 år), hun anbefalte krystallfiolett. Da gikk det fort bort

• 4 måneder senere...
Skrevet

Du kan forsøke med en meget bra, naturlig hudkrem som heter Egyptian Magic - den er basert på bl.a bivoks. Gir meget rask og god effekt på bl.a. eksem og utslett

www.egyptianmagic.no

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...