Gå til innhold

Økt antall hvite blodceller, hva kan det bety?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til barneklinikken for å utelukke leukemi, men det kan vel være flere grunner enn dette? det var en periode han hadde konstant diare og vi tok blodprøver av han og den viste høyere antall hvite blodceller, men kan det være fordi han evt hadde et magevirus eller noe?

blir litt stressa og gruer meg veldig til vi skal på ullevål. legen ville ikke si så mye heller for å ikke gjøre meg mer stressa enn nødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bety infeksjon.. (som magevirus som du nevner).

Skrevet

ok, så jeg trenger ikke stresse med tanke på leukemi?

magevirus og leukemi er liksom to helt forskjellige ting...

men disse blodprøvene viste også at han hadde allergi for melk og egg, mens samme testen hos en annen lege ikke ga utslag i det hele tatt, så det er jo ikke så greit å vite hvem man skal høre på heller.

drikker han melk får han ikke vondt eller noe reaksjon, så vi synes jo det hørtes veldig spesielt ut.

Skrevet

Forsjellige typer hvite blodceller øker i antall ved infeksjoner, allergiske reaksjoner og parasitter men også ved leukemi og andre alvorlige sykdommer så det er vel kun for å utelukke det siste. det skyldes nok mest sannsynlig infeksjonen han har hatt.

Skrevet

ja, ok. han er jo veldig tynn og blek til vanlig, og spiser jo nesten ingenting. liker ikke middag og legen har bedt oss gi han tilskudd som man finner på apoteket. vi har prøvd alle slags metoder på å få i han mat, men han nekter å spise. har nok å styre med ang maten, så jeg håper ikke gutten min i tillegg er alvorlig syk. vi satser på at det var pga magevirus eller hva det var han hadde når blodprøvene ble tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...