Gjest Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 ..har tips, oppskrifter etc? Er "helt grønn" når det gjelder dette og vil gjerne ha forklaring helt fra bunn av...
Saltlakris Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Gå inn på barnemat.com - masse fine oppskrifter der. Lurt å lage opp for en uke av gangen og fryse ned, veldig enkelt, og veldig sunt Alt man trenger er litt tid og en foodprosessor/stavmikser
Tante Gustava Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Her er mange oppskrifter http://www.dinbaby.com/forum/thread/138460353 Lykke til, her har mammas hjemmelagde mat ikke vært særlig stor suksess...
Nattinatta Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 her er oppskriften jeg brukte ... den var fra 6.9 mnd.. Jeg laget stor posjon der det står det skal bli 20 - 25 dl. her ble det vel 13dl tenker jeg Så 6 middager da... Fikk en liten bok på helsestasjonen, mye nyttig info og oppskrifter til ulike aldersgrupper! 600 g poteter 300 g kålrot vann til å koke i 200-300 g karbonadedeig/kjøttdeig. (jeg hadde 300g karbonadedeig) ca 3 dl. finrevet gulrot ca 3 - 4 dl kokevann til å mose maten i. (ikke bruk alt med en gang. jeg brukte ca 2. hadde jeg brukt mer ville det blitt suppe...) ev 2-3 ss olje eller myk plantemargarin legg poteter- og kålrotbiter i kokende vann, la det koke i ca 7 min (jeg måtte koke det lenger) tilsett så rå kjøttdeig/karbonadedeig og rå gulrøtter, og la det koke med i ca 5 min. (jeg kjente etter når ting begynte å bli bløtt nok til å moses... se ann tiden) sil fra kokevannet bruk gaffel og mos alt med kokevannet til passe konsistens. (jeg brukte stavmikser. mye enklere! tilsett evnt olje/plantemargarin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå