Gå til innhold

Datteren min har ekstremt oppblåst mage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..snart 2 år og med melkeallergi - derfor ingen melkeprodukter, men magen blir ekstremt oppblåst utover dagen. Hun er mye irritabel også. Noen som vet hva det kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg leste overskriften din var meningen å fortelle deg om min datter med laktoseintoleranse..

men så så jeg at din datter allerede er allergisk mot melk...

dattern min var veldig oppblåst i mange år, og det hjalp veldig da vi fant ut at hun ikke klarer å spalte laktosen i melka..

nå spiser hun ikke så mye melk, og hvis hun gjør det så bruker vi lactrasekapsler til henne...

dette har hjulpet henne veldig som sagt...

hva som er problemet med dattern din kan jeg ikke hjelpe deg med desverre

Skrevet

Melkeallergien, ble den oppdaget ved test eller ved å bare kutte ut melkeprodukter.

Skrevet

Og så skulle det være et ? tilslutt.

Skrevet

den ble oppdaget ved å kutte ut melk - men det er tydeligvis ikke nok...:-( Vært melkefri i 6 måneder..

Skrevet

Grunnen til at jeg spurte er at oppblåst mage er en typisk ting ved cøliaki.

Ytterst på tarmtottene som blir ødelagt av gluten hos en cøliakiker sitter den delen som bryter ned laktosen i melken. Derfor reagerer en ofte på melk også når en med cøliaki ikke har startet på diett ennå.

Så en kan få positiv reaksjon ved å kutte ut melk selv om det ikke er melk en i utgangspunktet ikke tåler.

Derfor bør det tas test ved misstanke om melkeallergi, for det kan være noe annet som er den dyptliggende grunnen til ubehaget.

Jeg var overbevist at min gutt hadde melkeallergi siden han ble bedre da jeg kuttet ut melk, takk og lov fortsatte legene utredningen som de allerede hadde begynt på.

Skrevet

Datteren min hadde også det, og det viste seg at hun har cøliaki. Hun var også mye trøtt og irritabel. Er jo greit å få tatt en blodprøve iallefall:-)

Skrevet

Takk for tips. Hun har tatt blodprøve for cøliaki - den var visst negativ. Kan hun ha det allikevel? Vi skal inn igjen til sjekk, men synes de gjør så lite på sykehuset..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...