Gå til innhold

hjelp.... kjenner ingenting lengere


juli1999september2012

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 15... i starten var jeg kjempe dårlig,kval,kraftige smerter i magen ,vonde pupper osv..... har 2 søstre og de har hatt akkurat samme i deres svangerskap.

Det som er problemet mitt nå er at jeg kjenner ingenting lengere...ikke vondt, ikke kvalm... ingenting rett og slett.

 

Var med lengen...han lette etter hjertelyd,men fant ingen... han sa at dette var normalt! Greit nåkk.... kjøpte meg egen måler slik at jeg kunne lytte etter lyd,men finner ingen..... er det normalt og ikke finne hjertelyden nå ?? hmm

 

Har prata med legen og han har satt meg opp på ultralyd i starten av neste mnd... det er så lenge til..siden jeg er så nervøs på at noe er gale...... tok en ny graviditetstest, å den viste at jeg var gravid...men det vil den vel kanskje gjøre selv om eventuelt babyen er død? ikke vet jeg.... dette er første gang jeg er gravid...... men om jeg skulle ha det slik som begge søstrene mine,så burde jeg være dårlig hele svangerskapet..... men alle er vel ikke lik.

 

Er det normalt og plutselig ikke kjenne noe som helst? Magen min vokser ikke heller...har prøvd og holde inn magen for og se,men den er fortsatt flat....?! har prøvd og kjenne på magen,men kjenner ingentig...

 

huff...mye frustrasjon her..... :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt og tatt en UL privat med en gang, så du slipper å lure mer. Det er så absolutt verdt den tusenlappen det koster. Jeg er 12 uker nå og hørte sterk og klar hjertelyd i forrige uke, men det kan jo være forskjellige ettersom jeg har forstått..

At symptomene dine forsvinner er nok ikke unormalt heller, men når du beskriver det slik som du gjør syntes jeg så absolutt du skal dra å ta en ul med en gang. Jeg har hatt to forskjellige erfaringer med det samme som deg, i oktober mistet jeg(MA) og fant det ut ved en UL i uke 13. Nå er jeg som sagt i uke 12 og har vært på 2 ul allerede for å sjekke, og denne gangen med positivt svar.

 

Men det hjelper å vite, ikke gå runt og vent i to uker til, det ødelegger du bare hodet ditt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei....skulle gjerne ha fått tatt en UL før den jeg skal om 2 uker... men her ute i ødemarka hvor jeg bor er det tydligvis ingen plass jeg kan få "privat" Ul.... har sjekket opp på nettet osv,men finner ingen privatklinikker utenom 15 mil herfra murligens.... og over 1 uke ventetid.

 

Jeg bor i Molde..... fikk beskjed av legen min at jeg ikke måtte uroe meg, og at det kom til og gå fint. jeg har spurt han om han kunne ordne UL time til meg på sykehuset , men de gikk tydligvis ikke.... Så da må jeg vel bare vente da..?

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Var med legen idag og spurte pent om han kunne ta en UL bare for og se om det var levende eller dødt..... fikk se på skjermen selv, og da va det noe lite inni der som hoppet opp og ned som en sprettball og tok flere saltoer, legen såg også hjerteslagene!!! Jeg er så lettet :) :) :) :) :) Endelig kan jeg slappe mere av. :)

 

 

Stor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men.. hvis du er 15 uker på vei, da må du jo ha sett ganske mye. Jeg så jo masse på min uke 12 i går. Og hvordan klarte den å ta salto inni der?! haha.. du har en liten sirkusartist inni deg du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe,sant.... de såg faktisk slik ut på skjermen som om den tok en hel runde rundt. var kjempegøy og se på :)

UL aparatet som de har på legekontoret her er kjempegammelt,så var vanskelig og se.... men gleder meg til UL på sykehuset nå.... da får jeg se skikkelig sikkert. :)

 

Jeg fikk hvertfall se hjertet og at den lille beveget seg nå... er 1000kg letter i kroppen nå idag enn i går. :) Fikk plutselig ufattelig mye energi :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det skjønner jeg godt! Blir litt sånn at man er hypp på å kle av seg naken og bare løpe rundt i skogen og skrike som Ronja Røverdatter hehehehe... veldig glad og masse masse enrgi! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må bare kommentere..:) leste innleget ditt, og er alltid like flott med historier som har happy endings:D det er vel ganske normalt å miste graviditessymptomene etter 12. uke, og jeg husker selv jeg ble nervøs når puppene ikke lenger var ømme, og alt som følger med. men etter at jeg fikk høre hjertelyden i 14. uke, ble alt så mye lettere! det er noe spesielt med å se og høre det lille hjertet for første gang<3

gratlerer så mye, og lykke til videre:D (beklager det lange innlegget, ble bare så glad for at alt var bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

leste historien din. spennende. og sååå bra det ordnet seg for deg. jag har hørt at man kan spise sukker for å få babyen til å bevege seg mer, men det er om noen uker.... ikke enda. . . jeg har mistet symptomer selv. men magen har blitt større, , skal høre hjertelyden på torsdag. det er stort. men jeg tror det er ganske vanlig å miste litt symptomer. jeg har hvertfall gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å lese ditt innlegg! Jeg er i samme situasjon nå...

Legen hørte etter hjertelyd i uke 12 uten å høre noe, og det samme gjorde jordmor i uke 14... Og selvom man vet det er vanlig å ikke høre noe enda begynner tankene å spinne... Kjenner ikke noe særlig lenger selv heller... Før var det kvalme og stikninger i magen, nå er det ingenting!

Meen.... Jeg SKAL tenke positive tanker og glede meg til jeg også endelig kan høre noe!! Det har jeg bestemt meg for! Og historier som denne hjelper veldig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...