Gå til innhold

Hvor bra bilsete må man ha til en fire-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg er litt uenige.. Han mener vi kan kjøpe et brukt på finn eller ta et billig et fra Coop.. Jeg vil ha et ordentlig sete der jeg er trygg på at snuppa sitter bra! Vi har ikke bil med støtte for Iso-Fix, så det er ikke noe tema..

Hva skal man lissom velge? Hvor bra sete må man ha og til hvilken pris?

Uansett blir setet snudd nå, så hun kommer til å sitte fremovervendt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha et like godt sete som du ville valgt til en nyfødt. Barna er jo like mye verd når de er 4 som når de er to. Ser mange som er såååå nøye når barna er 0-2 år, etter det er det liksom ikke så viktig lenger. Nei gå på en butikk der de har et godt utvalg, ta med jenta og finn et som de kan anbefale og som hun sitter godt i. Og det jeg skrev først var myntet til din mann hehe Jeg støtter deg fullt og helt :)

Skrevet

Vil jo si at et sete er like viktig og like påbudt til en 4åring som til en som er yngre. Ville faktisk stilt hakket høyere krav til 4åringens sete fordi denne vel er den stolen som kommer til å bli brukt lengst. Selv velger jeg rimeligere seter (og kanskje brukt så lenge jeg vet det ikke har vært involvert i kræsj - feks kjøpt av familiemedlemmer eller arvet) i "reservebiler" (feks bestemødrenes), mens i vår bil hvor hun sitter ofte og lenge har jeg en dyrere stol som også har kommet med (og godt ut) i flere tester. Anbefaler Britax kidfix (som er isofix, men festene kan vendes slik at den også kan brukes i "vanlige" biler) - god sidestøtte, vår jente sitter bra i den (selv på laaaaaaange turer), enkelt å regulere og kommer som sagt godt ut i test. Om de billige fra Coop er gode nok tør jeg ikke si siden den typen sjelden er med i tester (irriterende nok). Godkjent i hht gjeldende standard må det jo i alle fall være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...