Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 «For jeg vet de tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker og ikke tanker til ulykke. Jeg vi gi dere framtid og håp.» (Jer. 29,11) Vi tror på de samme løftene i dag. Det er Guds lengsel å gi alle mennekser framtid og håp, og det står skrevet at han har lagt evigheten i menneskenes hjerter (Pred. 3,11). Vi kan oppleve dette ved å lyde og holde hans ord. «Slik skal mitt ord være, det som går ut av min munn. Det skal ikke vende tomt tilbake til meg, men det skal gjøre det jeg vil, og ha framgang med alt som jeg sender det til.» (Jes. 55,11) Guds ord har en hensikt og vil utføre noe av stor verdi. Dette gjelder også i høyeste grad i vår tid, når det er så mye ugudelighet i verden rundt oss. Guds ord gjør ofte svært lite inntrykk på menneskers hjerter, fordi de fleste søker sitt eget og søker å tilfredsstille sine egne, jordiske lyster. Men Gud har en hensikt med sitt ord og med dem som vil høre det og leve etter det. Han ønsker at vi skal være lydige mot hans ord i prøvelsens tid (når vi blir fristet til å synde eller til å leve etter våre egne lyster). For mange er dette rett og slett for vanskelig, og de trekker seg tilbake inn i sine svakheter og tilbøyeligheter, og kommer aldri til seier og fred fra sine plager. Hvis vi derimot lar Gud arbeide i oss ved sitt ord, kan han skape og bygge noe av evig verdi inni oss. Vi opplever at løftene blir oppfylt: Vi får seier over synd og kan få del i evig liv! Dette er noe som ingen kan oppnå i kraft av sin egen personlighet eller sine egne ressurser. Guds sinnelag mot alle de som lyder hans ord er framtid og håp. La oss sette i gang og fortsette å lyde hans ord alle de små og store forhold i våre liv, slik at vi opplever at Guds ord og hans løfter oppfylles i oss. www.brunstad.org
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 det var da voldsomt med "klipp og lim" her idag da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå