Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Hvorfor skal jeg be, når Gud vet nøyaktig hva som kommer til å hende uansett? «Han sa en lignelse til dem om at de alltid skulle be og ikke bli trette» (Luk. 18:1) Når jeg var yngre, lurte jeg ofte på hvorfor jeg skulle be. Gud vet jo nøyaktig hva som skal komme til å skje fra begynnelse til slutt uansett, så hvordan kan det hjelpe å be? Bønn er vårt kommunikasjonsmiddel så vi kan formidle våre behov til vår himmelske Far. I en bok leste jeg: «Vi må være Guds medarbeidere, og de helliges bønner kan flytte Guds hender over hele verden.» Det er så motiverende å tenke på – at jeg kan være Guds medarbeider! Tror jeg på det? Jeg kan være med på å forandre retningen på mitt eget liv og livene til dem jeg ber for. Lignelsen om enken i Lukas 18:1-8 er et godt eksempel på noen som ikke ga opp å kjempe for sin rett. Hvor mye mer burde jeg gjøre dette? Trenge meg inn for å lære å kjenne Gud. «Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere.» (Jakob 4:8) Hvor mye har jeg holdt meg nær til Gud? Og når jeg har bedt må jeg ikke glemme oppmuntringen som også står skrevet: Ikke bli trett! www.brunstad.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå