Gå til innhold

vekstestimering....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva må til for å få vekstestimering? er i uke 38 nå og ligger akkuratt i kanten på det grønne feltet overst på sf-målingene. jordmor antydet en gutt på ca 5 kg ved termin.....vææææ. vil ikke bli helt ødelagt nedi der heller ved fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk vekstestimering fordi dattera mi var over 4 kg ved fødselen og hun var født to uker før termin. Denne gangen er symfysemålene helt øverst på det grønne feltet og jeg fikk da UL med vekstestimering i uke 37. Jeg bare sa at jeg var spent på om det ble et kjempebarn denne gangen, og jordmor foreslo UL med en gang...

Skrevet

Hei jeg venter min fjerde og fikk vekstestimering for første gang nå.

1. ble født 4 uker fortidlig og var 3300g. De 2 andre ble født til termin og var 4100g. Denne gangen hadde jeg ett plutselig veksthopp i uke 35 og ligger langt over det grønne feltet. Vekstestimering av den grunn i uke 36. Babyen var da allerede over 3500g. Får ny estimering i uke 39,4 for å sjekke om den er veldig stor da. Er den over 4500g kunne jeg bli satt igang om jeg ønsket. Håper jeg slipper å føde en plugg på 5 kg :-(

Skrevet

Jeg også ligger helt øverst på det grønne feltet, men fikk bare beskjed av legen at det var mye fostervann. Kan de egentlig greie å kjenne dette? Blir litt nervøs når du som også ligger ganske langt oppe snakker om baby på fem kilo!!! Jeg vil heller ikke ødelegges helt!! :P

Skrevet

Jeg har vært til vekstestimering gjennom hele svangerskapet jeg. Men, det har frem til nå vært for å følge med om hun vokser som hun skal. Mangler nemlig en blodåre i navlestrengen noe som kan føre til mindre vekst.

Men, estimeringene har vist seg at hun ligger godt over gjennomsnitt så nå får jeg vekstestimering for å sjekke om hun blir for stor.

Forrigemann var 4,2 kg.

I uke 31 var hun ca 2,5 kg så hun ligger visst an til å bli større enn storebroren sin.

Skrevet

Har ligget ganske høyt opp på alle mine 3 jenter også. Det som gjorde at jeg fikk estimering nå, var at sf-målene hadde økt med 7 cm på ca 4 uker. Normalt er 1 cm i uka.

Skrevet

Jeg gikk til privat ultralyd for å få vekstestimering..

Valgte å betale 500,- for jeg er en kontrollfrik og trenger å forberede meg på det meste..

Fikk vite at lillegutt ligger +19 % , så jeg er VELDIG glad jeg gjorde det slik at jeg får tid til å venne meg til tanken..

Jeg ligger akkurat på/eller litt under den røde linjen på SF-mål, så det var ingenting som tydet på at han skulle være så stor..

Fikk også vite at disse målingene kan bli veldig feil hvis babyen ligge litt vanskelig til, så det er ikke 100% sikkert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...