Gå til innhold

hvor mye har dere på sparekonto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva bør man ha når man har 1 barn, hus og 2 biler?

jeg har nå 16 000. synes dere det er mye eller lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, etter vi har brukt opp 43 000 på IVF forsøk nå så har vi 96 000 igjen.

Men vi har ingen biler, kun månedskort og en sentrumsl leilighet i Oslo.

Skrevet

vi er bare oss 2 voksne.. har 1 bil og hus..

Vi har 5000,-

Har vanligvis mye mer, men nå bygger vi på, så det meste av sparepenger havner i huset.

Skrevet

Jeg har ikke jobbet så mye de siste årene, ungene har jo spruttet ut i ett sett, heh. Så vannskelig å spare penger da..

Men iallefall, jeg har ca 10 000 , mens mannen min har ca 200 000..

Skrevet

100 000 på BSU

50 000 i aksjer

300 000 på høyrentekonto

Dette er tilsammen for meg og mannen.

Vi skal bli flinkere å spare fremover, skal spare 13 000 i måneden fra nå av, for å få råd til drømmeboligen uten å ha lån oppetter ørene.

Skrevet

Har vel 250 000 til sammen i kontanter på konto. I tillegg har vi endel hundetusner i eiendom.

Skrevet

Alle er jo så rike på dette forumet.

Jeg har vel 20 000 i buffer, 105 000 på BSU. Og masse gjeld sånn ellers, bolig- og studielån.

Samboer har vel 15 000 i sparepenger, 200 000 i billån og 900 000 i boliglån.

Så vi er vel i kraftig minus totalt sett. Prøver å spare 2000 i mnd, men det er ikke så lett alltid. Er visst ekstremt mye penger blant folk. Betaler jo ned på lånene, men med et boligmarked i fritt fall, så går det vel bare til å dekke tapet.

Skrevet

Vi er vel egentilg i minus siden vi har 1,2 mill i huslån og 140 000 kr i billån, men vi har da 60 000 kr i bakhånd. Holder på å pusse opp, men tar ikke av denne kapitalen men sparer opp mer i forkant pusser opp litt og så sparer igjen(snart ferdig med hele huset:o))

Skrevet

Vi er på 3 mnd uten lønn, snart 4, så vi er tomme nå. Alt har gått med til å "redde hverdagen".

Vi hadde også 3 mnd uten at jeg hadde noen inntekt i fjor og da gikk også litt av bufferen vår...

Så nå er vi bufferløse, og bare venter...

Skrevet

Tja

Ca 500.000 tilsammen tenker jeg, men ikke bare konto. En del fond og aksjer også.

Hus og hytte er vel verdt ca 4,5 mill og så har vi ca 2,1 mill i lån.

2 gjeldfrie bil.

Føler vi står ganske sterkt økonomisk, selv om vi ofte bruker opp lønna hver mnd ;)

Barna har ca 120' hver seg på konto. Sparer barnetrygden hver mnd.

Skrevet

Forsøker å sørge for at det alltid står "inne" en mnd lønn (ca 50 000) i tilfelle det dukker opp u forutsette ting. Som nå f.eks, da bilen må på verksted ;-)

Skrevet

Akkurat nå har vi lite, kanskje 30.000 til sammen... men vi har kjøpt hus, og har hatt 200.000 i utlegg nå nylig (da kom sparepengene godt med). Vi er et par med første barn i vente, hus, leilighet og bil.

Skrevet

Vi har 130 000 på BSU, 60 000 på høyrentekonto + ca 30 000 i aksjer. Har også 600 000 i egenkapital på huset, og 2 nedbetalte biler.

Skrevet

Akkurat nå har vi ca 600.000,- + litt på fond. Hvis sparekontoen kommer under 100.000,- får jeg litt panikk.

Skrevet

Et åttesifret beløp.

Noen fordeler må en ha ved å bli født med et så grusomt etternavn;)

Skrevet

Mannen min har 10 mill. Jeg har 4200,50 ;) Bra vi er gift ;)

Skrevet

Ikke ett rødt øre. Sier det sånn at vi sparer i huset jeg. Sånn sett har vi mere verdier enn vi har i lån. Selv om vi har elendig økonomi og såvidt vi berger. Fanken altså.

Skrevet

i mai i fjor hadde vi null. da hadde vi akkurat kjøpt hus og pusset det opp for alle sparepenga våre. (gikk vel 300000 i oppussing) så da startet vi på nytt og nå har vi vell 120000 på høyrente. i tillegg har vi begge BSU (120000 til sammen ca). Vi sparer en lønning hver måned, men når permisjonen min er over står jeg uten jobb.... men regner med å få noe. vi har 2 barn i bleiealder, hus, 1 bil og studielån. vi sparer alt vi kan for å nedbetale lånet på mye kortere tid, og i tillfelle jeg må gå en stund uten jobb. viktig å ha en liten fallskjerm som kan redde oss i tilfelle.

Skrevet

65000. Har egenkapital i huset med ca mill og føler at vi har det romslig nå. Deilig etter mange år med stram økonomi. Begge har gått vesentlig opp i inntekt det siste året, så plutselig er kontoen på plussiden hver mnd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...