Alle oss:) Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Dere som har vært borti søskensjalusi.... kan det komme allerede FØR babyen er født?? er gravid, 16+4, og min gutt på 3 år har nå begynt å tisse i senga igjen... vært tørr i et halvt år, men noen FÅ uhell i senga... hele helga og noen dager før har han tisset i senga om natta... Han har også begynt å prate babyspråk, og sjekka med barnehagen i dag, det er ingen farse å prate babyspråk i barnehagen for tida... så det er visst bare han. Han snakker vanlig i barnehagen, men når han kommer hjem går det på babyspråk. Kan dette være en form for søskensjalusi?? Vi prater ikke så veldig mye om babyen og han får nesten like mye oppmerksomhet som før jeg ble gravid.. bortsett fra at jeg, pga bekkenløsning, ikke klarer å leke så mye sammen med han på gulvet lenger..... Mannen min jobber borte, så det er mye bare jeg og gutten min som er hjemme. Noen tips?? Veldig slitsomt å vaske sengetøy hver dag:(
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Vil nok tro dette kan ha en sammenheng med at han får mindre oppmerksomhet av deg enn tidligere. Hva med å ikke ha lekene på gulvet, men ha dem på bordet så du har mulighet å sitte sammen med han? Vet ikke om det kan kalles søskensjalusi, men en form for sjalusi er det nok. Kanskje en ide' med bleie igjen over en periode? eller kanskje ikke så lurt?! Spør gutten hva han vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå