Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har levert prøve i dag. Jeg er så nærvøs for at det skal være noe galt.Synes mengden var litt lite? Erfaringer noen?

Dersom han har lav kvalitet- hva gjør man da?

Er det noen medisiner han kan da? eller er det ingen ting å gjøre med det?

Vi har 1 barn fra før, så vi vet jo at det er mulig, men jeg er så bekymret!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat fått svar på sambo`s prøve som var helt normal.. han også trodde at det var liten mengde, men væsken inneholder mer enn man noensinne skulle tro:) Om det så skulle vise seg å være av lavere kvalitet så vil han nok få muligheten til å ta en ny test, for det kan jo variere litt med dagsform, om han har vært syk en liten stund før han avla prøven el.l. Ellers har jeg lest om akupunktur og vitamin og mineraltilskudd som skal bedre kvaliteten. Sink, selen, vit- E blant annet.

Det tar ca 2 uker å få svar.. lykke til:) Går helt sikkert bra, men jeg skjønner bekymringen.

Skrevet

Mengden har ihvertfall ingenting å sei på kvaliteten :) Så lenge det komme noe ut så e det gode ting. (ihvertfall sånn eg har skjønt det!!)

Mengden avhenge veldig på dagsform, hvor ofte mannen har hatt utløsning o.s.v... Så det kan være like mange svømmere i liten mengde som i stor mengde!

Skrevet

Hei

Vi har også en fra før, men har nå prøvd i 8 mnd med nr. 2, uten resutat.

Fikk svar på sædprøven i posten i går, og resultatet var: dårlig sædkvalitet. Noen verdier var dårligere enn andre, men han har 41, 0 i totalt antall, der det normale er mellom 100 og 500. Ellers var 79% levende, der over 80 er normalt. 34% beveget seg, der det normale er over 50.

Vi skal bestille time hos andrologen, og høre hva vi kan gjøre. Det stod at befruktning er mulig, men at det forutsatte god fruktbahet hos meg. Jeg har veldig uregelmessige sykluser, så akkurat nå er jeg litt motløs ifht. det å bli gravid.

Men vi skal be om hjelp, og ny test. Kan jo ikke gi opp!

Jeg er veldig takknemlig hvis andre har tips om hva man kan gjøre!

Skrevet

Takk for svar, nå ble jeg enda mer nærvøs!!!! Men godt å få noen tall. Vi får bare vente på resultatet neste uke. Holder motet opp enda.

Ikke gi opp- det er jo ikke helt negativt når de skriver at befruktning er mulig og dere har jo en fra før så da vet dere jo at det går. kanskje du kan få orden på din syklus og at det da klaffer. jeg skal følge med. Krysser fingrene for dere begge to... Hold oss oppdatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...