Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ligget på magen i natt og selvfølgelig klart å sprekke vannblemmene og gni av huden på de. Hva gjør jeg nå? Bare fortsette med aloe vera? Plastre noe over?

Takk for hjelpen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du bør ikke smøre mer når det er hull, rens sårene og ha på steril kompress/plaster, hold sårene rene og tørre.

Det må få ro og mulighet til å gro.

Skrevet

Ok. Rense med vanlig vann eller med pyrisept?

Glad det er min mage, hadde sikkert fått panikk om det var en av ungene sin:)

Skrevet

Bruker klorhexidin selv, men pyrisept duger sikkert det også.

Viktigst er at du holder såret rent og beskytta. Hold øye med dem, og begynner de å verke og bli betente så hører du med lege.

Selv brent meg stygt i fjorvinter på handa da jeg skulle hive innpå mer ved, det kan ta tid før det gror. Magen er enklere å holde ren og tørr enn handa uansett, og det er ikke ledd der, så det vil trolig gro greiere hos deg.

Skrevet

Flott. Tror jeg har klorhexidin så da bruker jeg det. Ja er bare 3 små sår da, men jeg er jo rød på nesten halve magen, og det svir:(

Skrevet

de røde områdene rundt kan du godt smøre...høres ikke noe godt ut.... Sølt varm væske over deg?

Skrevet

Jepp. Eldste ble to i går og vi hadde selskap. Skulle koke pasta, og på et lite kjøkken med litt for mye folk ( nei jeg trenger ikke hjelp, sa jeg, men ingen tok hintet og gikk ut) kan det fort gå galt. Så det ble kokvarmt pastavann på magen min. Bare veldig glad at magen stoppet gryta før den gikk i gulvet for da hadde det blitt vondt for 3 voksne og en 1 åring

Skrevet

Huff, tenkte det var noe sånt ja.....du får kjepp-jage dem ut av kjøkknet neste gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...