Tusenbein08<3skrukketroll2010 Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Er 23 år, gått gk helse og sosialfag, vk1 hjelpepleier og 1 termin av vk2 hjelpepleier. måtte avslutte vk2 pga svangerskapsforgiftning! Driver nå å jobber opp timer for å få gå opp til fagprøve som helsefagarbeider... Men syns det hele er litt tungt... Tiden går sakte, har 2 1/2 år igjen å jobbe og trives overhodet ikke på den arbeidsplassen jeg er! (av litt forskjellige grunner) Men må være der til jeg er ferdig... Har veldig lyst til å jobbe innen helse, helst med barn! Fødeavdelingen er drømmen, hadde praksis der da jeg gikk på skolen. 4 uker:) kjempe spennende! Enten barnepleier eller jordmor. Strekker meg mot barnepleier, da jeg har konsentrasjonsvansker og får rett og slett ikke til teori.. Praksis får jeg gode karakterer, og jeg får vist hva jeg kan og er god for. Og det er veldig mye fokus på det å få et fagbrev i familien min og samboer sin! Har man ikke det, så er man liksom ingenting. Men er sliten, lei og deppa om dagen. Føler meg så mislykket... Får ikke til noe! Noen som har noen forslag til andre utdanninger som man kan leve av og som ikke koster penger for å komme dit??? Hva slags utdanning har dere?? Og hvordan var veien dit?? Mvh frustrert;(
Tusenbein08<3skrukketroll2010 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 16. februar 2009 ingen???
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 At du vet hvor du vil er jo en kjempegod start! Er det ikke en rådgiver eller veileder du kan snakke med enten å skolen eller i fylkeskommunen din? For å få tips og hjelp til å komme dit du vil? Jeg "er" ingenting. Jeg har studert 4 år med sosialantropologi og tar nå et år med administrasjon og ledelse. Veien dit var basert på interesse de første årene, og nå på mer praktisk tenking om hva jeg kanskje kan få jobb med:) Anbefaler egentlig ikke å gjøre det på den måten jeg har gjort det (selv om det har vært fine studier).
Tusenbein08<3skrukketroll2010 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2009 De kan ikke hjelpe meg. Må bare forsette å jobbe opp timer hvis jeg vil bli barnepleier. Det krever fagbrev som hjepepleier/ helsefagarbeider og 2 år med praksis etter det. Takk for svar:)
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Men om det er det du virkelig vil bli, så må du jo bare gjøre det da. Alternativet er vel å ta påbygging til studiekompetanse og så en bachelorgrad (på tre nye år). Det tar jo fort minst 4 år det også. Men om du har en utdannelse du har skikkelig lyst på så kan det jo være verdt det. Ulempen (slik jeg forstår innlegget ditt) er at det da er betydelig mer teori enn det løpet du kjører nå.
Tusenbein08<3skrukketroll2010 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2009 Har tenkt tanken på sykepleien og så jordmor etter det, men må ha allmenn påbyggning. Men er litt usikker på om man kan ta dette på voksenopplæring! Har ikke mulighet til fulltid. Og dette kan fort ta 6 år... Men det spiller ingen rolle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå