Gå til innhold

Dere som jobber i helsesektoren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et spørsmål.

Dehydrering,hvordan se det ? Hele kroppen er tørr og papiraktig å ta på.Å selvsagt kværner tankene her. . . Men,han er begynt å drikke,så da ordner det seg vel selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så god peil på dette altså, men mener at et triks for å sjekke er å klemme sammen huden oppå hånda. Faller den ned med engang er det ikke fare, blir den stående så er man uttørket.

Men det er bare noe jeg har lest eller lært en gang for hundre år siden:-))

Skrevet

Dehydrerig ka komme gaske fort, miste revuge her ble lagt i etter bare 1 1/2 døg da hu var halvaet år. Du ka se etter ståede hudfolder(klyp samme e hudfold, og dersom det tar flere sekuder før de flater ut er det et teg.) Du ka også se på farge på slimhie i øyet; dra de uderste øyelokket ed og se på farge. Dersom de er veldig blek, ka det også være et teg.

Jeg vill ha fått lege til å ta e blodprøve, det ble gjort her og da ble uge lagt i for å korrigere mieraler/salter. Ka være farlig, me et godt teg at ha drikker igje. Viktig også med salt, gi salt kjeks eller farris/eplemost eller eplejuice.Baa er fit også.

Beklager at jeg ikke har tid til å putte i bokstave som magler, må forte meg på ..... jobb ;-)

Skrevet

Ellers er sikker Baa fit, eller banan fint:-)

Skrevet

Rakk ikke svare tidligere.Huset ble overmanna av ei snuppe.

Nå er ikke huden slik,heldigvis.Trekker seg ganske for tilbake.Er litt bleik,men jeg skal være obs neste døgn.Har fått krangla i han litt banan,og farris/eplemost. Å håper det ordner seg.Men huden er inntørka og veldig ekkel å ta på.Men ser det ikke er skikkelig galt enda da.Etter nesten 6 døgn hvor inntaket har vært minimalt er det vel ikke anna å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...