Gå til innhold

Noen som har erfaring med sydentur og liten baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde oss en sydentur i fjorhøst, og det ga mersmak!!

Er nå på vei med nummer tre, med termin i slutten av juni. Det er vanskelig for oss å dra til syden i forkant av termin pga min manns jobb, det er av samme årsak vanskelig for oss å dra i oktober og november. Vi har derfor undersøkt litt rundt tidlig september. Jeg vil da ha en baby på ca 2 - 2,5 måneder. Ikke store greiene. Men sist gang så reiste vi med en baby på 3 måneder, og det gikk aldeles kjempe greit.

Tenker som så at hvis vi ikke reiser når det er så alt for varmt, og har anledning til å finne skygge til den lille så bør det gå greit. Men er det noen her med erfaring? Som har gode tips å komme med??? Tenker da særlig i første omgang når vi skal bestille hotell. Har tenkt oss familievennlig hotell - som selvsagt er tilrettelagt for familier. De to andre barna våre er da 3 og 5 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiste til Tyrkia når storesøster var 2 - 2 1/2 mnd. Gikk helt fint det. Jeg ammet jo og vi prøvde å få henne til å drikke litt vann på flaske.

Det var i juli og var veldig veldig varmt, nermere 40 g.

Hotellet var kanskje ikke det mest familievennlige, men vi hadde bare henne, så var ikke så opptatt av lekeplasser ol.

Skrevet

Plaget varmen den lille?

Snitt dagtemperatur til hellas - der vi har tenkt oss, ligger på ca 28-29 grader i september, og 19 om natten. Vanntemperaturen er 26 grader.

I og med at vi har andre to, så må vi dra mens vannet er så varmt at de kan bade uten å bli blå :-). Noen venner av oss reiste til gran canaria i januar. Og da var det så kaldt, at de måtte skyndte seg uti vannet, og ta en varm dusj når de kom opp. Og det synes jeg ikke er ideelt, når man først bruker så mye penger på å oppsøke varme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...