Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fullført 6 mnd med tunge løft og fysisk arbeid men nå sier ryggen stopp. har vondt i korsrygg og endel kynnere og synes ting er slitsomt om dagen. fødte en mnd for tidlig forrige gang og føler at det kanskje ikke er den beste jobben å være i i forhold til det også.. er tunge løft mot slutten farlig???

hater å sykmelde meg men vondtene har begynt å komme og de blir vel neppe bedre utover??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nå bare en rygg, og med kynnere som kommer av all løftingen som kommer nok (forhåpentligvis) legen din til å si at nok er nok. Det skal ikke være direkte farlig å løfte tungt når man er gravid, men med din forhistorie, så tror jeg nok ikke det er beste alternativet.

Jeg sier nå alltid at man skal passe på kroppen sin fordi det er den eneste man har. Ville mye heller brukt den siste tiden på å trene litt lett og målbevist for å motvirke plagene, få gjerne en henvidning til fysioterapeut. Det tar lang tid for kroppen å restituere seg etter et svangerskap (6-12 mnd ihht min fysio) og det er greit å ikke kjøre den i grøfta før fødselen, tenker jeg ;-)

Kjedelig å gå sykemeldt? Definitvit! Jeg har vært sykemeldt lenge nå, og det er såvidt hodet mitt holder seg på rett plass. Glad det bare er 5 uker igjen!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt når du sier at du helst ikke ønsker å sykmelde deg. Jeg har det slik sjøl. Jeg er 33 uker på vei, legen ville sykmelde med 100 % men jeg sa at jeg ville prøve 80%. Har siden november vært sykmeldt 40 % pga nedsunket livmor, smerter i rygg og i beina.

Men det er viktig at vi tenker på helsa vår, for det er det ingen andre som gjør.

Ikke vær redd for å sykmelde deg, til slutt går det så lagt at kroppen ikke orker mer, og det er ikke gøy å være helt utslitt før den lille kommer.

Kanskje jeg skal følge mine egne råd.....he he he.....og gjøre som legen vil, 100% sykmeldt.

Har vinterferie nå, så nå har jeg sendt de to andre unga i bhg og skal legge meg på sofaen og hvile meg litt :)

Skrevet

hei

kan du ikke høre på arbeid om de kan legge til rette arbeidet til deg da?

Skrevet

tusen takk for gode råd!!!!

blir lettere å komme til lege med litt støtte :)

jeg fikk tilrette lagt noe etter jul men jobben består av løft ,kollie og bilkjøring... jobber som selger i dagligvare.. må jo også dra paller i butikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...