Gå til innhold

Tror slimproppen løsnet..... Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er bare 33+2.....

Det var masse hvitt/gjennomsiktig slim (sorry detaljer....)

Har også hatt mye menssmerter i et par uker og nå er det ekstremt her!!! Det er vel ikke i gang alt nå!! Noen med erfaring???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror , uten å være heeelt sikker, at slimproppen er blodtilblandet/ farget. Og de mensmurringene er nok modning...

Men, kan jo ikke være helt sikker.

Skrevet

Takk!!! Hvis det skal være litt blod var det ikke den. Litt tidlig å føde nå. Ja mensmurringer er nok bare det. Bare såååå slitsomt

Takk for svar igjen

Skrevet

Mener å ha lest at slimproppen KAN ha blodspor i seg (men er ikke helt sikker da..). Siden du i tillegg har en del mensmurringer og bare er i uke 33 ville jeg nok ha ringt jordmor. Bedre å ringe å sjekke, så slipper du også selv å bekymre deg(:

Skrevet

Men da går altså slimproppen min hver dag da, siden jeg har mye slimete utflod? (sorry...)

Uansett, dersom slimproppen går, vil nok enten vannet gå eller riene sette igang ganske snart, og da er fødselen igang.

Men for all del, ring jordmor dersom du er usikker.

Skrevet

Det tror jeg ikke er riktig. Jeg mener å ha lest at det kan ta flere uker fra slimproppen har gått til fødsel begynner. Jeg ville nå ringt jeg da. Ikke pga slimproppen, men slimproppen i kombinasjon med mensmurringer. Bedre med en gang for mye og det er nå litt for tidlig å komme til verden nå ;-)

Skrevet

Slimproppen kan være blodig, men må ikke være det. Den kan komme hel eller i deler. Det kan gå uker eller timer fra den går til fødsel. Noen mister den veldig tidlig og da kan det danne seg en ny.

Men hvis du har menssmerter også, ville jeg absolutt kontaktet jordmor/lege/fødested. Det kan jo være at det er i gang. Vet ikke om de vil gjøre noe for å utsette fødselen hvis det skulle være noe på gang, men det er jo viktig å få noen til å vurdere det!

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde det en periode, etter sex. Hver gang vi hadde hatt sex så kom det dagen etter/ et par dager etter, slimete utflod. så det kan jo være det da?

Skrevet

Hei

Sniker meg til ett innlegg her selv om jeg tilhører på 2. tri.

Min slimpropp gikk i uke 24 !!! Gynekolog og jordmor sa ingen fare, lev som normalt.

Men jeg fikk en grundig undersøkelse først.

Ta en telefon , bedre med en telefon for mye vet du...

Lykke til

Skrevet

I mitt første svangerskap kom slimproppen ut flere uker før fødsel.

Så rett og slett ut som en propp - en stor hard litt slimete klump, men var ikke blod i den. Kjempeekkelt.

Samme dag som jeg fødte derimot kom det en del slim med blodstriper i - litt rosafarget.

Da satte riene i gang.

Jeg husker jeg ringte jordmor da slimproppen gikk første gangen og fikk da beskjed om at det kunne dannes ny slimpropp og at siden det ikke var noe blod i så var det nok ikke tegn til fødsel.

Men fikk beskjed om å ta kontakt med føden hvis jeg hadde vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...