Gå til innhold

oppløsning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er nå en familie i oppløsning og det på grunn av at gutten ikke vil sove! Han sover ikke om natta, han sover ikke om dagen, ingen andre som får sove heller. Så lenge han får være opp er han stille og fornøyd. Men går vi på soverommet med han er bråket i gang. Skriker og skriker, skal ikke sove. Gode rutiner, førlger disse selv om han ikke sover. Mannen min sier han flytter han orker ikke mer. Helsestasjonen sier vi må tåle og høre gutten skrike. Hurra! det er vi flinke på ! Kan slike små få sovemedisin? han er bare 8, 5 mnd, men har mørke ringer under øya!

 

Har nesten blitt ett problem og få familien til og fungere. Har ett større barn som også skal tas vare på! Tar imot tips om soving ( Gråtekuren fungerer ikke han kan gråte til han kaster opp, og da blir han jo tatt opp av senga)

 

Hilsen fortvilt mamma

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, det høres slitsomt ut. Om man kan gi dem sovemedisin vet jeg ikke. Da ville jeg hørt med helsestasjonen evt. fastlegen dersom helsestasjonen ikke kan svare på det. Ville jo tro man kan gi det når man har prøvd alt og det tydeligvis er et så stort problem.

 

Jeg håper virkelig ikke mannen din mener at han ikke orker mer og flytter. Det er jo hans barn også og like mye hans ansvar som ditt. Man kan ikke bare løpe fra det ansvaret man har valgt å påta seg ved å få barn. men som sagt håper jeg ikke dette er noe han mener på alvor, går jo an å tenke den tanken av og til selvfølgelig. Jeg syns uansett det høres ut som dere bør snakke med noen profesjonelle om dette med søvnproblemene og sovemedisin.

 

Skjønner godt at du er fortvilet, søvn er viktig for alle. Håper dere kan finne hjelp noe sted. Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Det er tøft! Ta det skikkelig opp med legen og helsestasjon. Sånn skal det ikke være. Min kusine måtte til slutt gi hennes datter sovemedisin, men hun var over året. Men de gav ikke vanlig sovemedisn, men allergitabletter som har en døsigende bivirkning. Dette i samråd med lege selvfølgelig.

 

Han kan ikke ha KISS? Gir så mange forskjellige symptomer, at det kan jo være verdt å sjekke opp. Da er det jo stort sett ikke mer enn et par behandlinger som skal til (uten at jeg er noe ekspert på dette:).

Ta kontakt med manuellterapeut, og be om en utredning iforhold til det. Vet det er økt sjanse for KISS om man ble tatt med vakum, tang eller keisersnitt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bok som heter *the no-cry sleep solution* av Elizabeth Pantley. Jeg har ikke rukket å lese den selv enda da, men mannen min har det å han fikk en del oppvekkere å lure tips. Ikke sikkert det fungerer, men kanskje verdt å prøve? Lykke til:)

 

Den kan kjøpes på tanum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har hatt problemer med soving og hun fikk hjelp fra Karin Napstad og etter en uke eller to var det soving fra 19.00 til 07.00. Det fungerte i alle fall kjempe bra for de så det kan jo være verdt et forsøk. Se www.sovekarin.no.

Min gutt har våknet en del på natten i det siste, og med et par enkle triks jeg fikk fra henne så sover han natten gjennom.

Håper dere får det til! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, vet ikke om jeg kan hjelpe deg ,men jeg kan iallefall si hva jeg har gjort. Min lille frøken ville heller ikke sove om natta, våknet flere ganger på kvelden etter legge tid, osv. Jeg har også en 4 år gammel datter som trenger sin søvn og som skal bli tatt vare på. Jeg er alenemor så jeg må ha skjønnhetssøvnen min!! Iallefall det jeg gjorde var: la henne når hun var trøtt, selvfølgelig våknet hun etter 1 time og ville opp.......jeg har lært at her handler det muligens om viljestyrke...disse små krabatene vet å snurre mamma og pappa rund lillefingeren utrolig nok! Jeg gikk så ned til henne, sa at nei! nå er det natta....tok henne opp ga henne en kos også gikk jeg......sånn holdt jeg på hvert 5 min i 3 timer.....hun kan også skrike seg bort....men så lenge man kommer inn så ofte og hviser at du er der så skal det gå bra!det varte 1 kveld...kvelden etterpå gjorde jeg det samme, men da holdt hun bare på kanskje 30 min......Men om natta måtte jeg gjøre annerledes....hun våknet også utallige ganger om natta....ha en flaske vann i nærheten, kanskje han er tørst?ha et lite lys på....har hørt at unger ikke er så glad i mørket....også samme prosedyre.....jeg vet det er super slitsomt....men man må nok bare være litt streng...huff det hørtes ille ut.Sover han på samme rom dom dere??for hvis det,kan dedt kansje hjelpe bare å ta på han.Min datter var også konstant blå rundt øynene og grinete på dagen fordi hun ikke sov...men jeg har hørt at søvn avler søvn...huff...jeg føler iallefall med deg...ikke sikkert dette hjelper for deg, men deg var det tipset jeg kunne hjelpe deg med.Lykke til og får håpe mannen din er litt mere mann en å stikke av som min gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om han hyler hver gang dere går inn på rommet ville jeg ha begynt å gå inn der på dagtid. funnet noen gøye leker og latt han leke i sengen. la han venne seg til at sengen ikke er farlig. når han ikke lenger er redd den så kan du begynne å legge han igjen på kvelden. det vi har gjort er at vi la han i sengen sin. han HYLTE. så satt vi der itl han sovnet. vi tok han opp når han skrekf or mye. men prøvde å roe i sengen. dette er vel 2-3 uker siden vi begynte med. første dagen tok det 1.5 time.etter 3 dager tok det 5 min. gutten sovner nå før 19 hver kveld....;) våkner litt på natten og får pupp da. men sover stortsett videre i sin seng. før sov han alltid med oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er delv i sämme situasjon!uff..føler med oss;(erst om natten,er og bygge opp sengen,slik at hode er høyest etter du har gitt ungen mat,pga,at melken kan rinne bakørene,og di kan få vondt av d..

 

ellers er d itngenting jeg har har prøvd som fungerer,er opp mange ganger om natten enda,så d e flere i din båt...lykke til.

 

slliten mamma

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange råd og trøstende ord. :-)

Han får behanling hos fysioterapeut for stiv nakke, ikke kiss, men veldig stramme nakke muskler. Han har blitt roligere skriker ikke så mye, men våkner fortsatt en del ganger. men han har begynt og sove på magen etter behandlingene og han finner roen lettere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! så godt å høre det er flere der ute.. Følses som alle andre babyer bare sover og sover, bare legges i senga eller vogna så sovner de.. vi har også vært nær oppløsning, her er det bare jeg som legger og er oppe med barnet, har bare blitt sånn litt min egen skyld også det da.. Men dere må søke hjelp, jeg har vært på helsestajson hos helsesøster, lege og fysioterapeut der, ble etter 6 mnd henvist til kiropraktor for spm. om kiss men var stive muskler som hos deg.. går der ennå.. hjalp i beggynelsen det.. Har også vært hos fastlege, der fikk jeg beskjed om at sjamører sjarmerte om natten også.. provoserende, bytta fastlege.. Tilslutt har jeg fått vurdering av barnelege på sykehuset, der følte jeg at de tok meg alvorlig og vi ble satt opp til endel undersøkelse, mne er jo så j.. lang ventetid at det er en skam.. Vi har prøvd sovemedisin, men det brukes for å komme inn i et sovemønster så hvis det er det barnet ditt trenger så bare be om det og prøv..selv om det skriker i ens mors hjerte, gir det her når ting er helt ille.. sover litt bedre da, noen timer ekstra..

 

Blei langt detta, men var så godt å se det fantes flere der ute, godt å kunne dele erfaringer. Har dere hatt problemer med søvn siden fødselen?

 

foresten skrikekur nytter ikke her heller, så til alle som råder om det vil jeg bare si at de ikke skjenner alle barn, ingen god mor lar barnet skrike seg i søvn når det tydelig har vondt, her ligger vi helt i bue til tider..

Ønsker deg lykke til og håper det ordner seg med forholdet.. vært koselig å kunne dele flere erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakar.. kanskje han er redd for senga si? Har du prøvd å la han sove i vogna inne? evt vugge han i søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...