Gå til innhold

Hvordan sover barna deres på natten?


To under

Anbefalte innlegg

Jenta vår våkner opp til flere ganger om natten. Det har hun egentlig gjort hele livet, men nå er det nok litt vanskeligere på grunn av tenner og sykdom. Jeg har troen på en mild skrike- kur (for hun slutter som regel å gråte en liten stund etter jeg har gått ut), men blir usikker og vil ikke prøve nå som jeg ikke vet helt hvorfor hun gråter. Jeg vet vel selv "svaret" men blir snart gaaaal (av søvn mangel) og kjenner jeg blir litt irritert på alle de som ser på skrike- metoden som "skrekk- avenning" Hvordan er samlivet deres da? Null søvn, null sex og bare krangling?

 

Eller er det bare jeg som tåler dårlig lite søvn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje litt stygt, men merker at jeg finner stor trøst i å høre at det er andre som har barn som sover lite. Ellers føler jeg at alle andre barn sover kjempegodt. Mini har aldri vært av typen som sover mye, og han har alltid vært urolig på natten. De siste månedene har vi heldigvis hatt en og annen natt der han sover hele natten gjennom, men nå i det siste har han vært veldig urolig på natten. Han våkner ikke så mye, men ligger og sutrer i søvne og vrir og vender på seg, og det er nok til at vi blir liggende våkne og bekymre oss for at han skal våkne helt.

 

Vi har ikke tatt i bruk skrikekur, ikke fordi jeg er imot det, men fordi det ikke passer for oss. Jeg tror rett og slett ikke at jeg hadde klart å gjennomføre det. Men vi tar han heller ikke opp av sengen når han gråter, og om han bare sutrer så lar vi han få ligge i fred. Ofte så hjelper det å pakke dyna tettere rundt han eller hysje litt. Merker også at det av og til ikke er mer som skal til enn at jeg vrir litt på meg, så roer han seg. Han sover forresten fortsatt på vårt rom da vi ikke har rukket å gjøre i stand barnerommet ennå.

 

Har selvfølgelig vært en del krangling og sure miner i de periodene med minst søvn, men vi har begge innsett at det har vært nettopp mangel på søvn som har vært grunnen. Håper din lille snart begynner å sove litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår har sjelden sovet natta gjennom uten oppvåkninger. Det er ikke mye som skal til for å få han i søvn igjen, men jeg synes det er så rart at han ikke skal finne roen og sove uten oppvåkninger snart. I de dårligste periodene våkner han 4-5 ganger, i de beste sover han hele natten gjennom, men som regel er det noe omtrent midt imellom. Han sparker stadig av seg dyna, så som regel holder det å pakke den rundt han igjen. Er det noen som har gode tips til hvordan unngå dette?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover urolig, småklager og får pupp hos mammaen sin, som ikke klarer å stå imot. Når han sover alene med pappaen (f,eks når jeg er på nattevakt eller bare rett og slett har tatt i bruk gjestesoverommet) roer han seg i armkroken hans. Gutten vår har behov for mye kos om natta og roer seg med det hos pappaen, men krever mer av meg, altså pupp. Han blir supersur og gråter lengre uten og hva gjør man ikke for fred i leiren:))en bjørnetjeneste, men virker i nuet. Trøsten til meg og alle dere andre er at de små etterhvert også blir rolig og sover natten igjennom, nå er det tenner og diverse som plager dem. (vanskelig å vite eksakt når de ikke kan kommunisere verbalt ennå).

 

Jeg har ingen gode tips, ser bare framover mot bedre tider. Jeg sover f.m lur ilag med han når jeg kan, så jeg er ikke sliten. Jobber bare 80 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover som en liten engel og det har han heldigvis gjort hele tiden;) Pleier og sove fra 1930.0945. Jeg er selvfølgelig vedig fornøyd med det.

 

Men tar det ikke for gitt at en eventuell neste mann også blir sånn. Syns veldig synd på dere som har barn som ikke vil sove. Jeg skjønner at dere blir fustrerte og veldig slitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg opplevd! Eldste dattenen vår har sovet fra 19- ca. 07 nesten hele livet. Vi har nesten ikke trengt babycall engang, for hun våkner nesten aldri i løpet av kvelden/natten. Utrolig hvor forskjellige barn er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å kle på litt ekstra slik at jeg vet at hvis hun sparker av seg dynen så fryser hun ikke. Gjerne en ullbody under pysjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her våkner dessverre Helene en del i løpet av natten. Enkelte netter har hun faktisk sovet frem til morgenen uten å våkne, men vanligst er at hun våkner 2-4 ganger. Heldigvis er det stort sett bare å gi smokk og legge henne ned igjen da. Har forsøkt å legge henne på eget rom, men det er så langt å gå på natta, så hun blir nok inne hos oss en liten stund til. Da er det ikke like fullt så slitsomt at hun våkner sånn. Heldigvis så har storebror stort sett sluttet med å våkne på natten i hvert fall, så det er bare ett barn som holder på sånn...

 

Klart det påvirker jo samlivet litt når man ikke får sove skikkelig på natten. Synes det ble litt bedre nå som Helene begynte å bli litt større, men nå har jeg begynt å jobbe og det kjenner vi jo er litt slitsomt. (Jeg jobber nattevakter uten barnepass dagen etter, så det er litt tungt...)

 

Det som trøster meg oppe i at det er litt tungt er at jeg ser jo at det har gått over med storebror... Så om 1/2 - 1 år er det nok mye bedre!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...