Gå til innhold

April: Syk igjen...


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Lille altså.

Er bare et par uker siden sist. Sikkert fordi jeg har "skrytt" av helsa hans i det siste. Han har nemlig vært frisk (unntatt forkjølelser med krupp etc) et helt år!! Trodde han hadde fått DET immunforsvaret etter å ha vært syk i ett det første året i bhg jeg nå.

Den gang ei. Håper det går fort over da.

Forresten så har jeg et dillemma med disse syk barn dagene når jeg er hjemme 50%. Føler det dumt å være borte en av jobbe dagene en uke pga sykt barn...*dårlig samvittighet* I dag er jeg sykmeldt, men i morgen skulle jeg på jobb. Gubben skal på kurs ellers kunne han vært hjemme. mamma kan kanskje passe han, men for meg kommer det litt ann på hvor syk han er. Er han skikkelig dårlig har jeg ikke lyst å levere han fra meg heller. Ikke lette dette. Kan jo heldig vis jobbe litt hjemme fra da. Også kan jeg bytte sånn at jeg går på jobb en dag jeg skulle vært sykmeldt for å unngå syktbarn-dag, men er ikke helt sikker på om jeg synes det er rett heller. *gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, man må aaaaldri skryte på seg helse på ungene... Sist jeg gjorde det (etter faktisk ca et år med friskhet foruten knekt kragebein) kom hun hjem med feber og røde prikker på hendene *håper jeg har lært nå*.

 

Men sykt barn ifht sykemelding - i morra er du bare hjemme altså, om han ikke er frisk. Man kjører ikke rundt på syke unger til barnevakter med mindre det er krise (og så kan du evt ta litt hjemmefra om du får anledning). Så kan heller mannen ta en annen dag. Syke barn kan man jo aldri planlegge om man aldri så mye vil. Da jeg var deltidssykemeldt drev jeg og flyttet på dager for å få alt til å gå best mulig opp for jobbens del og det ble bare rot... Og ikke minst var jeg jo dødssliten de gangene jeg hadde tatt et "skippertak" på jobb, noe som gikk utover alt annet... Nå vet jeg ikke hvordan din form er sammenliknet, men prøv å unngå det om det ikke er noe man føler man MÅ ha med seg.

 

God bedring til Lille da, stakkar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte av det nei. forman hans er mye bedre i dag enn i går. Han har fortsatt feber melleom 38 og 39 men er oppe og leker rolig. Blir ikke noe bhg på han i morgen, men mamma kommer hit for å passe han i morgen. da blir det jo fest for han, så han er veldig fornøyd, og det er sikket jobben min også.

det er sant som du sier at man blir veldig sliten av å prioritere jobben først hele tiden. det er nok ikke så lurt. Er ikke akkurat avslappende å være hjemme med en syk, men oppegående og kjede-seg-gutt heller .-/ Også påpekte jo gubben at vi ikke akkurat trenger spinke og spare på sykt-barn-dagene mine så lenge lille faktisk er syk. Hans dager kan være gode å ha senere hvis jeg skulle bli syk i løpet av permisjonen og trenge hjelp hjemme. Godt poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...