Fint_Lite Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Jeg kjenner det er noe helt nederst i magen. Det er som om alt strammer seg, noen gjør vondere enn andre. Er det dette som er kynnere? eller er kynnere over hele magen?? Det jeg kjenner der nede kommer å går... skal også til jordmor til torsdag, så skal spørre litt mere..men ble bare nysgjerrig
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Det kan godt være kynnere du kjenner ja! Det er livmoren som strammer seg, og hvis du ikke er så veldig langt på vei, så er det jo bare nederste del av magen (der livmoren er til og begynne med) som strammer seg...Etter hvert som livmoren vokser vil du kjenne de bedre og høyere opp/over hele magen..
Fint_Lite Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2009 jeg har begynt på uke 24...noe skjer inni der i alle fall, men det er bare helt nederst jeg kjenner dette..har ikke kjent noe som har gått over hele magen enda...hmm...
Mamma´n til lillemor Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Er det mulig å kjenne det kun på en side? Jeg hadde en del ubehag i går, men får det ikke til å stemme med det jeg har lest om kynnere. Jeg hadde en veldig rolig dag i går, mye på sofaen, og når jeg skulle bytte stilling, f.eks. ta beinet ned fra sofaen, kjente jeg at det var litt vondt nederst på høyre side. Samme stedet hver gang. Men så gikk det over når jeg hadde fått byttet stilling.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Kynnere hos meg kjennes ut som om jeg har en stein i magen. Kommer typisk når jeg bøyer meg frem, men de gjør ikke vondt. Er nå i uke 15 og har hatt det en god stund allerede. Hvis man har vondt bare på en side så kan det godt være bare at sener inni magen strekker seg, det kan være innmari smertefullt. Normalt sett skal kynnere ikke være så vonde, så kanskje en ide å høre med lege/jordmor om hva dette kan være. Det er også mulig å ta smertestillende men spør legen først hva som er ok.
Mamma´n til lillemor Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Takk for svar Lilje Sille. Jeg har tenkt til å somle meg til å ringe jordmor, sånn for sikkerhets skyld. Men jeg har absolutt ikke behov for smertestillende, går like fort over som det kommer. Så jeg er egentlig ikke bekymret, men jeg bør vel spørre en fagperson. Ringte mamma i går, hun er sykepleier. Men hun var redd for å si at alt var ok, så hun mente også jeg skulle snakke med jordmor. Får bestille meg en time. Har kun hatt lege til nå fordi det ikke lengre er jordmor på helsestasjonen, men får "skaffe meg" en...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå