Gå til innhold

Hva mener dere er å være en ung mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker når jeg ble gravid så tenkte jeg "oi, og jeg som er så ung" (22år da) men når jeg ser rundt meg så er det jo mange som får barn i denne alderen. Og jeg hadde jo allerede hus og bil. og jeg ser jo og at det er jo mange som er mye yngre enn meg.

Jeg føler meg nå ikke spessielt ung (straks 24) men mange mener jeg er en ung mor.

Til tider føles det kanskje sånn og når jeg føler meg helt alene i verden om å ha det slik som jeg har det nå. Men så igjen føler jeg meg kjeeeeempe gammel når noen av vennenne mine er ute på byen og drikker seg dritings og gjør ting jeg syns er totalt bortkasta :P

Hvor er det jeg egentlig havner? Jeg er ingenting jeg. Ikke er jeg gammel og ikke er jeg ung. Skal virkelig ikke være lett å plassere seg alltid.

Skriver vel dette innlegget og fordi jeg kjeder meg litt. Og har vel for første gang sett unge mødre på podcast....der var det jo noen som var skikkelig unge. Men jeg er både litt sjokkert og imponert over dem. Men det kan man jo kalle unge mødre det. Så sånn sett er jeg jo gla jeg ikke er der heller!

Hvor hører jeg til?

Andre som føler seg litt borte i den store verden noen ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er enda 18 år, blir 19 i april. Jeg er klar for å bli mamma, og jeg og kjæresten min på 23 er enige om dette. Vi har pratet om det en god stund, og jeg sluttet på p-pilen i fjor sommer.

Jeg har alltid vært voksen for alderen og hatt helt andre interesser enn andre på min alder. Fest f.eks, synes jeg er bortkastet og kjedelig. Og ja, jeg føler meg også kjempegammel og kjedelig til tider. Jeg er jo bare 18 år for svarte, jeg skal da feste og flørte og ha det gøy! Men jeg synes det er mye mer givende å være hjemme sammen familien min og kose meg.

Jeg skjønner godt følelsene dine rundt dette, for det har jeg selv følt maaange ganger! Noen er vel bare klare for familie og voksenliv tidligere enn andre? :)

Skrevet

jeg ble mor rett før jeg ble 17, det syntes jeg er ungt. jeg syntes opp till ca 20år er ung mor, men det er meg da. jeg syntes selv jeg var klar for å få barn når det nærmet seg, man vokser jo på svangerskapet også. jeg var ikke den som var ute å festet å slikt så jeg måtte ikke omstille meg så veldig ang livstil, jeg har alltid vært glad i barn så å få snuppa var virkelig koselig=)

Skrevet

Ja, noen er nok klar for dette tidligere enn andre! Men det er jo så kjedelig når man føler seg alene om det. Men jeg må si jeg gleder meg veldig til å gå ut på byen en tur altså. Har ikke vært på byen siden jeg var 21 og snart er jeg 24. Uff, tenk det...snart 24 og snart ferdig på skolen og må forlate den trygge rammen med å gå på skole. Uff og uff.

Skrevet

Mitt andre innlegg var altså svar til helle sitt innlegg ;)

oi, før du ble 17 og greier. Den er vel ingen i tvil om at er en ung mor ;) Hvis det er opp til 20 grensa går for å være en ung mor så er jeg jo nesten olding :P

De fleste blir vel klar for å få barn uansett alder når det nærmer seg. Er vel kanskje også en grunn for at man har et langt svangerskap ;)

Er vel ikke bare bare å føle seg hjemme noen steder heller når også sambo er mye eldre enn meg så er jo ikke alltid man passer inn i hans "verden"

Skrevet

jeg var 19 da jge fikk min første, ser jeg tilbake nå synes jeg at jeg var kjempeung. Nå venter jeg nr 2 og blir 22 før hun/han kommer til verden. Er fortsatt ung og ingen tvil om at jeg er en ung mamma men personlig føler jeg meg mye eldre og mer moden enn sist. så en absolutt ung mor i min alder er en tenåringsmor, under 20. alt over 20 til og med 25 er å bli mor i tidlig alder.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ble gravid da jeg var 17, og fikk min lille sønn ca. 3 mnd etter jeg var fylt 18. Til tider føler jeg meg som en ung mor, mens andre ganger føler jeg meg ikke som ung mor. Når jeg ser på hvor mange andre barnslige jenter som blir mødre, føler jeg meg slett ikke som en ung mor. Et GODT eksempel på disse barnslige jentene er tvserien unge mødre. Jeg har sett dette siden jeg ble gravid selv, og tror jeg har sett et par-tre mødre som virkelig fremstår slik en mor "bør" være. En som ikke går ut hver helg og drikker seg drita og mener at det "bare" er til å skaffe seg barnevakt. I tillegg er det så utroolig mange rundt meg som får barn nå både yngre og eldre enn meg, så da føler jeg mg i alle fall ikke alene om det.

Når jeg ser på mine "gamle" venner og på hva de holder på med føler jeg meg egentlig ganske voksen og moden, og er veeeldig glad for det!!:)

Skrevet

Jeg var 19 når jeg ble gravid med nr 1.

*Hadde da veldig få rundt meg som hadde barn elller skulle ha, og alle sa at jeg var så ung. Men følte meg faktisk moden nok selvom jeg også følte meg ung.

Nå er jeg 23 og har nr 2 :)

Jeg betegner meg selvfølgelig fortsatt som ung, men er moden og voksen for alderen.

Har fler og fler venner som får barn nå, men mange synes fortsatt det er for tidlig.

Det som irriterer meg mest med unge jenter (uten barn) er at de klager på at de fks må stå opp kl 06.en dag, at de nesten ikke har sovet, osv. Da har jeg så lyst å si : Bare vent til du får barn. Nå er jeg supertakknemlig om jeg får sove passe uforstyrret til kl 08-09 tiden. Da er jeg glad liksom;)

Skrevet

Jeg ble gravid med førstemann da jeg var 16, var 17,5 da guttungen ble født. Følte meg som en ganske ung mor da gitt, nå er jeg 20 og fikk nr 2 for 7 uker siden.. Er fortsatt ung mor, men føler meg mye mer moden og voksen enn det jeg gjorde da nr 1 ble født. Jeg mener en veldig ung mor er fra man er tenåring og opp mot 20 år og ung mor er man fra 20-25 ..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.. Jeg er 20 år, kjæresten min er 19 og jeg synes vi er veldig unge..Nå får man jo unger senere og senere, og det blir mer vanlig her i Oslo ihvertfall å få unger etter at man har utdannet seg ferdig.. Vi har ingen venner i våre gjenger som har barn.. Man vil vel alltid føle seg litt imellom forskjellige ''kategorier'', fordi noen er en del yngre i ''unge mødre. kategorien'' og alle andre er mye eldre :P

Hvis det er noe trøst så føler jeg meg ganske borte i den store verden jeg og!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...