Gå til innhold

Hvordan er ansvarsfordelingen hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem

- betaler regningene?

- holder styr på forsikringene?

- har orden i papirene?

- passer på at bilen blir EU-godkjent?

- reparerer bilen/ bestiller deler/ får bilen på verksted?

Vet dere begge hvor mange regninger som kommer, hva de beløper seg på - hva som kommer inn, og hva som går ut av kontoene?

Vet dere begge hvilke forsikringer dere har og hva de koster?

Vet dere begge hvor forsikringspapirene/ skjøtet på huset/ div. avtaler og kontrakter/ skatt/lønn/etc. er å finne - og finner dere fram i det begge to?

Har en person ansvaret for alt overnevnte/ har begge oversikten, eller har dere delt ansvaret mellom dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem

- betaler regningene? Begge, han betaler det som står i hans navn, jeg det som står i mitt

- holder styr på forsikringene? Han, fordi jeg ikke har hatt noe å forsikre før jeg fikk barnet, mens han har hatt bilforsikring i mange år;)

- har orden i papirene?

- passer på at bilen blir EU-godkjent? han, fordi han jobber på bilverksted

- reparerer bilen/ bestiller deler/ får bilen på verksted? Han pga jobben

Vet dere begge hvor mange regninger som kommer, hva de beløper seg på - hva som kommer inn, og hva som går ut av kontoene? Jupp, har ikke felles bankkonto men full kontroll på vår felles økonomi:)

Vet dere begge hvilke forsikringer dere har og hva de koster? Jupp, har forsikring på bilen, innbo, livsforsikring og forsikring på barnet

Vet dere begge hvor forsikringspapirene/ skjøtet på huset/ div. avtaler og kontrakter/ skatt/lønn/etc. er å finne - og finner dere fram i det begge to? Jupp, har permer til regninger og permer til viktige papirer

Har en person ansvaret for alt overnevnte/ har begge oversikten, eller har dere delt ansvaret mellom dere? Begge har oversikt og begge har ansvar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...