Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Hvem - betaler regningene? - holder styr på forsikringene? - har orden i papirene? - passer på at bilen blir EU-godkjent? - reparerer bilen/ bestiller deler/ får bilen på verksted? Vet dere begge hvor mange regninger som kommer, hva de beløper seg på - hva som kommer inn, og hva som går ut av kontoene? Vet dere begge hvilke forsikringer dere har og hva de koster? Vet dere begge hvor forsikringspapirene/ skjøtet på huset/ div. avtaler og kontrakter/ skatt/lønn/etc. er å finne - og finner dere fram i det begge to? Har en person ansvaret for alt overnevnte/ har begge oversikten, eller har dere delt ansvaret mellom dere?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Hvem - betaler regningene? Begge, han betaler det som står i hans navn, jeg det som står i mitt - holder styr på forsikringene? Han, fordi jeg ikke har hatt noe å forsikre før jeg fikk barnet, mens han har hatt bilforsikring i mange år;) - har orden i papirene? - passer på at bilen blir EU-godkjent? han, fordi han jobber på bilverksted - reparerer bilen/ bestiller deler/ får bilen på verksted? Han pga jobben Vet dere begge hvor mange regninger som kommer, hva de beløper seg på - hva som kommer inn, og hva som går ut av kontoene? Jupp, har ikke felles bankkonto men full kontroll på vår felles økonomi:) Vet dere begge hvilke forsikringer dere har og hva de koster? Jupp, har forsikring på bilen, innbo, livsforsikring og forsikring på barnet Vet dere begge hvor forsikringspapirene/ skjøtet på huset/ div. avtaler og kontrakter/ skatt/lønn/etc. er å finne - og finner dere fram i det begge to? Jupp, har permer til regninger og permer til viktige papirer Har en person ansvaret for alt overnevnte/ har begge oversikten, eller har dere delt ansvaret mellom dere? Begge har oversikt og begge har ansvar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå