Tredje barn på vei Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Snuppa på 11 mnd puster fort og har inndragninger ved ribbeina når hun puster. Hoster oxo litt Har oxo feber. Burde jeg kontakte legevakta eller vente til i morgen og ta ho med til fastlegen?
solstråla_mi Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Jeg hadde ringt:) Hvis du tydelig ser att hun har pustevansker, og medisinen ikke hjelper... Vi fikk beskjed å telle antall "pust" da frøkna var liten, lurer på om de sa noe om 50-60 pust da skulle vi ta kontakt for å komme tilbake på undersøkelse.. (hun var kun 2 mnd da, og ikke astma diagnose enda)
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 datteren min har astma, viss jeg var deg ahdde jeg kontaktet lege vakta og hørt hva de mener, bedre det enn å gå å være usikker!!!
Tredje barn på vei Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2009 Vet at respirasjonsfrekvensen ska vare mellom 30-40. Tidligere i ettermiddag var den på 60 og nå på 50. Har fått ventoline x 4 og flutide x 2 i dag. Står på ventolinen hennes at hun kan få den inntil 4 ganger daglig.
solstråla_mi Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 hmmm.. Ta en tlf du.. Bedre å bli tatt inn til kontroll enn å være bekymret og lure:) Når astmaen her er på det verste, er det flutide 3 ganger og ventoline 4-8 ganger daglig.. (hun er 13 mnd)
Tredje barn på vei Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2009 Da har jeg snakka med legevakta. Trudde ho pusta fort pga febern (39.3) Så nå har jeg gitt ho paracet for å se om pusten og inndragningene blir bedre da, når febern blir lavere
Tredje barn på vei Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2009 ble litt bedre etter paracet men hadde fortsatt inndragninger. Ska til fastlegen i dag kl 14. Er så lei syke barn. Snuppis er jo syk hele tia. Hater RS-virus. (fikk det når hun bare var 3 uker og måtte ha intensiv behandlig i greier, så er nok derfor hun har sliti med luftveiene etterpå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå