Gå til innhold

Noen med små barn her som har astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 11 mnd puster fort og har inndragninger ved ribbeina når hun puster. Hoster oxo litt

Har oxo feber.

Burde jeg kontakte legevakta eller vente til i morgen og ta ho med til fastlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt:) Hvis du tydelig ser att hun har pustevansker, og medisinen ikke hjelper...

Vi fikk beskjed å telle antall "pust" da frøkna var liten, lurer på om de sa noe om 50-60 pust da skulle vi ta kontakt for å komme tilbake på undersøkelse.. (hun var kun 2 mnd da, og ikke astma diagnose enda)

Skrevet

datteren min har astma, viss jeg var deg ahdde jeg kontaktet lege vakta og hørt hva de mener, bedre det enn å gå å være usikker!!!

Skrevet

Vet at respirasjonsfrekvensen ska vare mellom 30-40.

Tidligere i ettermiddag var den på 60 og nå på 50.

Har fått ventoline x 4 og flutide x 2 i dag.

Står på ventolinen hennes at hun kan få den inntil 4 ganger daglig.

Skrevet

hmmm.. Ta en tlf du.. Bedre å bli tatt inn til kontroll enn å være bekymret og lure:)

Når astmaen her er på det verste, er det flutide 3 ganger og ventoline 4-8 ganger daglig.. (hun er 13 mnd)

Skrevet

Da har jeg snakka med legevakta.

Trudde ho pusta fort pga febern (39.3)

Så nå har jeg gitt ho paracet for å se om pusten og inndragningene blir bedre da, når febern blir lavere

Skrevet

ble litt bedre etter paracet men hadde fortsatt inndragninger.

Ska til fastlegen i dag kl 14.

Er så lei syke barn. Snuppis er jo syk hele tia.

Hater RS-virus. (fikk det når hun bare var 3 uker og måtte ha intensiv behandlig i greier, så er nok derfor hun har sliti med luftveiene etterpå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...