midgard Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Hei Glad gravid i 16uke, og på flyttefot. Vi har funnet et hus:) Skulle bare hente en pose i bilen og så satt den der... mistet følelsen i venste bein, stråler på fremsiden av låret og leggen og er konstant nummen i leggen. Jeg ble kjemperedd og ringte.. mamma.. (jeg er jo bare 34 år) hun kom og kjørte meg på legevakten:) Der fikk jeg paracet for smertene... paracet... fy f... trodde jeg skulle krepere... Jeg sover dårlig - våkner av smerter... blir gal av mangel på søvn (er`n ikke deppa før -så blir en det på mangel av søvn..) Kjenner jeg har mindre kraft i venstrebeienet nå. Mandag dro jeg tillegen og det viste seg at det er min kjære(!) gamle prolaps som trykker på L4 og L5 morro... fikk litt sterkere smertestillende da (paralgin forte), så nå er jeg sykemeldt (midt i flytting.. og det bare klør i fingerne - er sååå mye jeg gjerne skulle ha gjort). Til uka skal jeg prøve fysioterapi... men lurer... jeg er nok ikke den første med prolaps under svangerskap... Er det noen der ute som har noen gode råd/tips på annet som kan hjelpe????
happy*mamma Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Hei!! Jeg har desverre ikke noen gode råd ,men har selv prolaps fra tidligere (mellom L5 og S1)og tenker selvfølgelig på det nå som jeg er gravid og lurer på hvordan det blir fremover med større og større mage....... Så om du skulle få noen gode råd hos fysioterapeut så del dem gjerne!! Ønsker deg god bedring og lykke til med flytting og behandling neste uke!!
midgard Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2009 Hei:) Svømming i varmt basseng kan hjelpe... legge seg i badekar (om man har), ligge med putemellom beina eller under (da avlaster du ryggen) ellers blir det det vanlige: gå tur, trene - bevege kroppen... Jeg skaffet meg hund etter forrige runde for tre år siden, men denne gangen har jeg hatt så mye smerter og så lite overskudd (pga mangel på søvn) at jeg har hatt dårlig samvittighet for henne - har bare blitt noen småturer - samboeren min har tatt litt lengere turer da:) Fysioterapi er et godt råd og så går jeg fremdeles til behandling hos kiropraktor... Vet ikke hvor bra det er å "knekke" i lengden da...
Anita*født* Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Har L3 L4 L5 JEG.Vært mye redd for at det skal komme når jeg er gravid,jeg bruker ha anfall hver 4 mnd eller oftere men ikke hatt problemer siden jeg ble gravid,håper det holder for de smertene er ikke morsomme...Føler med deg,beste råd jeg kan gi er gå mye bevege deg mest mulig selv om det gjør vondt og sitte minst mulig og ligge mye-Hadde ett anfall der jeg mista følelsen i beinet i mange mnd..Vet åssen du har det... Lykke til alle med ryggplager
Frøken Elin Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Har selv hatt prolaps for 2 år siden. Husker ikke hva slags " L" det var, men det var iallefall en i øvre og en i nedre del av ryggen viste mr ,-bildene. Var hos behandling hos kiropraktor i lang tid og ble helt frisk. Har ikke kjent noe til det i ettertid (ikke mye iallefall...). Er gravid for førstegang nå og lurer på hvor vanlig det er å få tilbakefall når man er gravid? Har panikk for å få tilbakefall for det er så utrolig vondt ( God helg alle sammen )
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Jeg ville dratt til kiropraktor! (Bestill deg time på klinikk for alle feks, trenger ikke henvisning, oppe i helgen ved akutt behov.)
❤Silly Dilly ❤ Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Jeg hadde prolaps for nærmere 10 år siden nå. (Er 27 år nå... )Er i uke 23, og sliter veldig med ryggen.. Dette begynte da jeg var i uke 16 ca.. Fikk strålinger nedover benet og generelle teng på at nerven var i klem. Gjør kjempe vondt! Fysio trodde det v ar bekkenløsning, mens kiropraktor fant ut at det vat det gamle prolapset mitt med en nerve i klem.. Har også en bekkenlåsning i tillegg som jeg får behandling for.Eneste som hjelper for meg er kiropraktot behandling og hvile.. Kan f.eks ikke støvsuge eller gå turer på lengre enn 15 min. Og jeg er av den typen som ikke klarer å sitte stille.. Grusomt!! Har vært 100 % sykemeldt siden uke 16. Kjedelig...
mirakelbaby Skrevet 21. februar 2009 #8 Skrevet 21. februar 2009 Jeg fikk beskjed om at en prolaps er bløtvev og at det derfor ikke er noe en kiropraktor kan gjøre.. Fikk også beskjed av legen å holde meg i ro.. Er jeg blitt feilinformert eller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå