Venja Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Jeg har en liten teori om at det er en viss sammenheng mellom riene under fødselen og ammingen. Jeg har hatt to veldig enkle fødsler (drømmefødsler, kjappe og ikke vonde), men hatt problemer med ammingen. Etter den siste fødselen sa jordmor at jeg hadde hatt veldig svake rier, til og med pressriene var ikke spesielt kraftige og ikke særlig lange (ja vet jeg er heldig ). Så til ammingen... her har problemet mitt vært dårlig utdrivningsrefleks. Melken kommer sent. Har begge ganger fått nesespray for å hjelpe på. Så til teorien min... Oxytocin er hormonet som setter igang riene og som har med utdrivningsrefleksen ved ammingen. Siden jeg hadde svake rier og dårlig utdrivningsrefleks ved amming så tror jeg at det er en sammenheng her, altså: - Svake rier = svak utdrivningsrefleks ved amming - sterke rier = kraftig utdrivningsrefleks ved amming Hvordan var det med dere?
Kosel Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Teorien din stemmer på meg. steeeerke rier og en vanvittig utdriviningsrefleks..
It's all about me Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Med nr.1 fikk jeg bare dårlige rier som ikke førte til noen ting. Fikk derfor ks, men vet jo aldri hva slags rier jeg hadde fått med litt hjelp. Med nr.1 gikk ammingen som en lek og ammet i 13 mnd. Nr.2 var igangsatt og det var sinnsykt sterke rier. Null problem med ammingen der også. Hva det gjørt med teorien din derimot aner jeg ikke.
-Lane- Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 To lette fødsler - aner ikke om riene var sterke eller svake -ungene kom da ut. To lette amminger
Bare jeg er meg :o) Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Stemmer ikke på meg i det hele tatt....
En snupp - og en knert i magen Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Det ligner litt på min teori, som er: Drypp (med hormoner for bedre rier - er det ikke oxytocin som gis) under fødselen = dårlig utdrivningsrefleks Ikke drypp = god utdrivningsrefleks Jeg fikk drypp og hadde masse trøbbel etterpå, og har etterpå tenkt at det kan ha sammenheng med dryppene, at kroppen blir overstimulert i den fasen melkehormonene skal sette i gang selv, og at det da blir kluss?
velsignet med to Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Jeg fikk drypp, men ammingen gikk som en lek, ammet til 14 mnd.
Musemor med tre søte små Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Nop. Stemmer ikke. Hadde veldig svake rier, kraftig utdrivingsrefleks ved ammingen
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Jeg hadde sterke maserier med nr.1, fikk drypp og måtte ha drypp hele tiden for at riene ikke skulle gi seg. Riene ble sterke etterhvert, men var jo med drypp. Amming var null problem, melka varte bare i 7 1 /2 mnd. Jeg hadde rier med nr.2 men veldig korte, fikk også drypp, for å klare å presse noe under de korte riene. Riene var korte men veldig vonde hele tiden. Ammingen gikk helt fint. Men han nektet en dag etter 9 mnd. Ble ikke kvitt melka på mange mnd.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 jeg hadde ikke vondt i det hele tatt om trent og hadde kraftig utdrivningsrefleks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå