Store My Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Velling er mye "tynnere" og mye mer flytende enn grøt. Svenskene gir babyer velling i steden for grøt, og da serveres vellingen på flaske.
monika 3+1 i magen:) Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2009 er det grøt, bare veldig tynn grøt? som fks bare pittelitt grøtpulver i flaskemelka? eller selges det pakker med velling?
It's all about me Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Ikke bare svenskene men jeg også ) Velling er genialt før legging når de ellers er for trøtte til å spise stort med skje. Det metter jo mer enn melk, og begge mine barn har sovet bedre etter en flaske velling. Men bytter ikke ut grøten helt da, vesla får det også, bare litt tidligere.
Store My Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Det selges egne pakker med velling. Ville ikke forsøkt å trikse med grøtpulver i flaskemelka, mengden med vellingpulver er jo beregnet ut fra at barnet skal få i seg riktig mengde med næring.
monika 3+1 i magen:) Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2009 når kan en begynne med velling? ca 4 mnd? samme som med grøt? eller kan en gi velling tidligere?
Store My Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Tror det står 6 mnd på pakka, men mine sønner fikk grøt fra de var 4,5 mnd (store, sultne gutter), så hvem vet...
It's all about me Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Det anbefales at de blir vant til å spise grøt med skje først. Det har jo den samme smaken som grøt, og blir de først vant til å drikke den kan det bli vanskelig å få de til å spise av skje etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå