Gå til innhold

Alkoholfri vin er som borgerlig konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alkoholfri vin er som borgerlig konfirmasjon. Noe som er funnet opp for å likne de andre. Er det ikke bedre folk står for at de ikke drikker alkohol og ikke ønsker å konfirmere seg. D

Drikk brus og la vær å konfirmer dere! Får mye mer respekt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkoholfri vin smaker jo ikke det samme som brus.

Smaker jo mye bedre med vin og øl til maten enn brus.

Å siden jeg respekterer meg selv, så driter jeg vel i om en som har en så lattelig mening som deg, respekterer meg eller ikke.

Jeg greier i allefall ikke å respektere noen som har slik trang tankegang, så da hjelper det lite at du drikker vin med alkohol og har konfirmert deg i kirken.

Konfirmert meg har jeg aldri gjort, så aldri helt poenget.

Syns det står mer respekt av de som velger å gjøre det borligelig når de ikke er kristene, enn de som ikke er kristene som velger å konfirmere seg kristene fordi de ikke tør å si i mot slekten sin.

Skrevet

Alkoholfri vin smaker dritt! Da holder jeg meg heller til en Munkholm, vann eller Farris... :oP

Skrevet

Smaken er som baken, jeg syns farris er grusomt.

Fint man har nok å velge i =)

Skrevet

Borgerlig konfirmasjon er noe tull. Enten så tror man på Gud og velger og konfirmere seg. Hvis ikke lar man det være. Borgerlig konfirmasjon er noe oppkonstruert for å tekkes alle de som også vil ha presanger. Tøys er det.

Skrevet

Man kan vel ha lyst til å markere noe uten å blande inn Gud? Hva med å gifte seg eller velge navnefest? Er ikke det "lov" heller da?

Skrevet

Jeg elsker presanger, og jeg finner gjerne opp anledninger for å få det. Så det så.

Skrevet

En konfirmasjon er jo "stadfestelsen" av dåpen, det er fortsettelsen på løftet om å leve i tro. Har null komma svisj med borgerlighet å gjøre. Man stadfester jo ikke navnefesten.

"jo, du skal fortsatt hete Ola". haha

Skrevet

Jo, lag gjerne en voksenfest uten ritualer. Men kall det ikke konfirmasjon.

Skrevet

Jeg syns at det å lære om livssyn og etikk når man er i ferd med å bevege seg inn i voksenlivet er himla mye bedre enn å bli drillet i at gud er sjef og tror du ikke det (noe veeeldig mange ungdommer ikke gjør) så venter helvete... Kirkelig konfirmasjon er jo at ungdommen skal konfirmere dåpsløftet - hvor mange prosent driter langt i dåpsløftet, tro...? Ganske mange... Men de/foreldrene gjør det ofte for tradisjonens del, derav mye bedre å ha et alternativ der man faktisk ikke trenger å lyve....

Skrevet

Helt rett 22.48

Jeg er helt enig med deg. Men ikke kall det konfirmasjon. Lag en voksenfest med gaver etc. Men kall det ikke for konfirmasjon. Det var det jeg ville fram til. Men ellers er vi helt enige.

Skrevet

Aah, gikk med et par flasker alkoholfri vin når jeg var gravid ja!

Det er ikke det samme nei, men på polet har de et par som ligner, og det var kooos å få et vinglass til finere anledninger selv om man ikke kunne drikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...