Gå til innhold

Blir rådet til å stikke fra mannen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

grunnet hans psykiske problemer. Er visst stor enighet om det her. Han er suicidal, og venter på plass på psykiatrisk sykehus. Han kan ikke ta seg av barna for tiden, og har heller ikke gjort det de siste seks månedene. Han er bare blitt verre og verre. Men vi har sagt at dette skal vi klare å gå gjennom sammen.

Men likevel får folk seg til å fortelle meg at jeg bare må stikke nå mens jeg har muligheten. Han kommer aldri til å forandre seg, jeg kommer alltid til å være alene om barna, og jeg fortjener så mye bedre. Og det sier de uten at jeg har bedt om råd...

Er det virkelig akseptabelt å råde folk til slike ting uten at folk har bedt om andres mening? Jeg syns det er fryktelig respektløst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg lest den andre tråden din, så vet jo ikke hva som ble sagt der.

Men man kan såvisst bli frisk fra en depresjon. Det er trist å høre at han er suicidal, men så flott at duvil stå ved hans side i en vanskelig tid. Alfa og omega for personer som sliter psykisk er å ha et stbilt nettverk.

Nå er det riktignok slik at de som har fått depresjon en gang er mer disponert for å få det igjen senere, men det er mange som ikke får tilbakefall også :)

Desverre er det mange her inne på dib som virker veldig kyniske og man kan lure på om de virkelig er slik eller om de får ut aggresjon på disse forumene.. Uansett så tror jeg at anonymiteten her inne kan få frem det værste hos enkelte.

ønsker dere masse lykke til!!

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er utrolig repektøst. Men mange som gir råd her virker utrolig kyniske og har neppe opplevd mye her i livet.. Men dagen noe rammer dem, kan det jo faktisk hende de ikke er fullt så bastante i sine uttalelser.. Lettere å mene noe om andre gitt...

Hilsen ei til med suicidal samboer...

Skrevet

Hva forventer du egentlig når du legger ut en slik tråd?

Selvfølgelig ber folk deg om å stikke, du og barna dine fortjener bedre.

Jeg har selv vært sammens med en fyr med store psykiske problemer, han var inne på psykiatrisk sykehus i et år, og de første mnd var han på sperret avdeling.

Nå 10 år senere, er han fremdels syk i hode.

Han er en fantastisk person, så vanvittig mange måter, men problemene hans kan ikke overses. Han er dessvere syk, ikke han sin skyld, men han er det.

Å jeg kunne ikke lide under hans problemer selvom han ikke er skyld i dem selv.

Jeg fortjener et bedre liv enn som så. Å det gjør du og barna dine også.

Jeg mener ikke at du skal holde deg unna foraltid, men du bør holde deg og barna dine unna så lenge han er suicidal og ikke får behandling.

Å du bør forbedre deg på at han muligens aldri blir frisk.

Håper både du, barna deres og han får den hjelpen dere trenger, å at han blir frisk.

Skrevet

Vet du, råd som gis mot den som får det sin vilje er egentlig ikke ok. Ofte skjer det i "virkeligheten", og det er provoserende og ja - respektløst. Og på et nettsted, blir det ofte sånn - men kan til og med få kjeft for noe som bare var ment som en spøk, eller for å få tømt hodet for tanker. Så jeg tror nesten du skal prøve å hoppe over alle "gode" råd, og ta med deg det som passer for deg.

Jeg synes det står respekt av avgjørelsen din, og ville gjort det samme selv. Det er ingen som har valgt psykiske problemer, og at han venter på plass på psykiatrisk sykehus er jo utrolig bra. Han prøver virkelig. Men, nå begynner jeg å blande inn min mening, og det er egentlig ikke ok det heller, når du spurte om noe helt annet. Men det er lett å skrive seg litt bort, når det blir enveiskommunikasjon med sjanse til å skrive lange avhandlinger i hvert svar - hvis du skjønner.

Skrevet

Er det virkelig akseptabelt å råde folk til slike ting uten at folk har bedt om andres mening? Jeg syns det er fryktelig respektløst...

----------

Og du har ikke tenkt på at det faktisk finnes folk som basert på sine egne erfaringer i forhold til venner/familie/nær omgangskrets gir deg noen GODE råd?? Og faktisk tenker på det beste for deg og ikke minst for barna??

Bestekompisen min gjennom en svært, svært mange år er svingdørspasient med en journal lengre enn Oslo- Roma.

Jeg forsvarer han grenseløst ovenfor andre og verden genrelt, men har sagt det til han at den dagen han i en god periode blir sammen med ei jente som drømmer om bryllup og unger med han, så får hu servert sannheten i meget tydelige ordelag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...