2prinsesserogbim Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Ka nesespray kan ein bruke under graviditet...??? Som funker...?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Jeg fikk bihulebetennelse sist jeg var gravid og brukte da nesehorn. Det får man kjøpt på apoteket samt saltvannsløsning. Mye bedre enn all verdens nesespray, men dog litt mere arbeid! Man får skyllt slimhinnene samt deler av bihulene. Jeg vil i allefall anbefale deg å prøve dette! Om ikke så kommer det an på hvor "hysterisk" du selv er, eller legen din er. Noen mener otrivin ikke skal brukse, mens andre mener det fint kan brukes. Både leger og vanlige folk er uenige i dette. Om du leser om Otrivin i legemiddelhåndboka eller pakningsvedlegget kan du selv gjøre deg opp en mening. Er jo noe som heter at ulemper må veies opp mot fordelene og! God Bedring!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Jeg skriver meg på Trulte. Saltvannsløsning er det som anbefales av samtlige leger tror jeg. Og det er bare sundt med litt "hysteri" når man er gravid. Så gjør man ihvertfall ikke feil ;P (Legg merke til "hysteri" i gåseøyne Lev nesten som normalt,du)
Veslemus Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Legen min sa nesespray med saltvann. Det funker også Ellers kan du jo lage saltvannsoppløsning selv. Jeg har aldri prøvd det, da det har funket med saltvannsspray for meg.. God bedring!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Saltvann og Otrivin. Jeg har vært nødt til å bruke Otrivin nå når jeg har hatt influensa, legen sa at jeg trygt kunne bruke denne... Klems
2prinsesserogbim Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2009 Eg er konstant tett i nesa, bruker eg ikkje nesespray så får eg knapt puste... Bruker saltvannsspray og otrivin... Eg føler det kun er otrivin som funker skikkelig og med den trenger eg ikkje bruke like masse som ved andre nesesprayer...
nesten30 Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 I utgangspunktet skal man ikke bruke annen nesespray enn saltvannsspray bl. a. fordi de trekker sammen små blodårer. Mitt tips til deg er å prøve akupunktur. Har en søster som er veldig plaget i pollensesongen med både øye og nesesympt. Da hun gikk gravid holdt hun allergien i sjakk med akupunktur. Helt trygd for den lille:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå