Gå til innhold

Noen med peil på kaniner her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det vanlig at de drikker? Er litt bekymret for den vi har her i huset. Nesten så jeg tror den har diabetes med de mengden den drikker pr dag. Kan kaniner få diabetes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jeg ikke helt sikker på. hvor mye drikker den?

Skrevet

nå vet jeg ikke hvor store flasker du har da. men mine drikker vel en flaske på 0.5l for dagen.

Skrevet

Er noen år siden jeg hadde kanin, men jeg hadde to stk og fylte opp flaska kanskje annenhver dag..

Hva slags mat gir du den? Er det inne-kanin eller ute-kanin?

Skrevet

Sitter den mye alene? De kan overdrikke/overspise hvis de kjeder seg

Skrevet

Akkurat nå er det en inne kanin. Vet ikke helt hvilket merke det er på foret, men kjøper både tørrfor og høy i dyrebutikken. Flaska er på 350 ml og så mye drakk aldri den vi hadde først.

Skrevet

Den er selvfølgelig alene de timene eldste er på skolen.

Skrevet

gir du den vitaminer og sånn saltstein? jeg ga mine for fra dyrebutikken, men jeg hadde et slags pulver som jeg blanda i maten.. vis de spiser veldig mye høy blir de fort tørste og drikker mye..

men kaniner kan få diabetes ja, de sjekker det med en blodprøve hos dyrlegen.

Skrevet

Hvor lenge har den vært innekanin? Hvis den er vant med å være ute, så kan den ha fått vinterpels, og derfor er veldig varm nå, derfor kanskje den drikker mye.

Skrevet

den får vitaminer i vannet. Saltsteinen blir ikke brukt da den ikke vil sitte fast i buret. Kaniner skal jo ha mye høy, men den spiser ikke enorme mengder.

Skrevet

Den har aldri vært ute. Eldste fikk den til jul og da var den vel ca 3 mnd gammel.

Skrevet

Da ville jeg tatt den til dyrelegen og sjekket. Synes den drikker veldig mye ja.

Lykke til:)

Skrevet

jeg syns den drikker mye vann, iallefall i forhold til de jeg hadde, det var dvergkaniner da, så de trenger jo mindre mat og vann enn vanlige "store" kaniner, men jeg syns uansett det høres mye ut, vis den heller ikke spiser unormalt mye høy så ville jeg nok tatt den med til dyrlegen en tur, de tar bare en liten blodprøve så kan de finne ut om det er diabetes eller vitaminmangel, selv om det er lite sansynlig når du gir den vitaminer..

kaniner kan jo også spise og drikke mye av kjedsomhet..

Skrevet

Er ingen stor kanin dette heller:) Ja får vel ta en tur til dyrlegen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...