plutselig gravid igjen Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 hvilken type har dere og hvor fornøyd er dere? Er det god plass når for ungen når de skal ligge? Hvor mye har dere på ungen og nedi pulken? Jeg tenkte vi kunne bruke den gamle fjellpulken jeg brukte da jeg var liten, men etter å ha prøvd den i dag tror jeg vi må kjøpe ny... Når mini skulle ligge ble det så trangt, fikk knapt voksiposen nedi der...
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Haha, jeg trodde du skrev "dere som har pult"... Sorry, har ikke noe svar til deg, men holder på å le meg ihjel her da=)
Piipii Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Haha måtte flire litt her jeg også nå, hehe. Vi lånte en søskenpulk forrige helg og fikk helt fint plass til en voksipose til minsten forran i den. Største som satt bak satt i en dunpose og det gikk fint det også. Når minsten på 1,5 år satt i pulken satt han i en reima dress og ull undertøy og en fleecedress og da var han god og varm. Når han sov tok vi av han reimadressen og han var god og varm når han våknet. Han lå også på skinn i posen da:)
Bægge dætern Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 vi harfjellpulken og er fornøyde med den. Vi bruker et liggeunderlag i bunnen, en ulldyne og skinnpose. Ulldyna bretter vi dobbel på langs og har under posen, rundt bena og opp foran. ungen har på ullundertøy, strikket ulltøy og reimadress, to lag romslige ullsokker, ikke sko, votter og lue. Da sitter ungen i pulken, dersom barnet skulle sovet ville jeg nok tatt av reimadresen og brukt voksiposen som kan snøres godt igjen. Min erfaring er at posene som snøres godt igjen holder barnet veldig varmt mens åpne skinnposer krever mer påkledning. Husk at kulda kommer opp fra bakken og det er viktig å isolere godt i bunnen av pulken, gjerne med isopor (det lå jeg på da jeg var liten).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå