Gå til innhold

Hva koster det å operere ut visdomstenner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Visdomstennene mine nede ligger vannrett, så jeg må operere de ut, tannlegen sendte henvisning til kjevekirurg på sykehus.. Jeg glemte å spørre hva det koster.. noen her som vet???? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang var det totusen ett eller annet, andre gang litt mindre siden jeg ikke trengte ny røntgen. Men det var virkelig verdt det! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 2050 for min tann, og det var inkludert refusjonen man får for denslags operasjoner.

Var forresten SYKT vondt, så jeg anbefaler deg å ikke legge for mye planer i dagene etter inngrepet. (Min lå også vannrett langs kjeven)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søker man refusjon på nav? jeg går på attføring så jeg har bare utbet 8000kr i mnd, så vis det er 4000kr for to tenner så vet jeg ikke om jeg har råd til det, trodde ikke det var så dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var to tusen og noe for den ene tanna og litt mindre for den andre. 1600 eller noe.

Jeg husker ikke nøyaktig, jeg var ganske dopet da jeg betalte for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man med seg smertestillende fra sykehuset? Hva slags bedøvelse får man? Blir man sykemeldt?

vet at mange får veldig vondt etterpå, gjelder det alle, eller bare vis man er litt sløv med å ta smertestillende? Kjenner jeg begynner å grue meg nå... :-/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok visdomstennene i narkose, så vet ikke hvilken bedøvelse jeg fikk. Fikk smertestillende under narkosen, men husk å fylle på med smertestillende FØR bedøvelsen går ut. Det gjorde ikke jeg:S

Fikk med meg resept på paralgin forte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke noe fra klinikken, men jeg fikk resept, jeg ble sykemeldt i 8 dager (ja, du leser riktig).

Jeg var IKKE sløv med å ta smertestillende, men måtte fjerne endel av kjevebeinet (tanna har jo ligget der en ti års tid) så derfor grusomme smerter. Jeg fikk så mye lokalbedøvelse man kan få, og tanna lå i underkjeven.

Ikke alle får så vondt da, så ikke vær engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar begge to:)

jeg er 22 år da, så tanna har jo ikke ligget der så lenge, så håper ikke de skal drive å styre med kjevebeinet..

Er det vanlig med narkose eller lokalbedøvelse?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hva jeg betalte, tror det var i underkant av 2000 kr pr tann. Måtte betale det til kjevekirurgen etter inngrep, men fikk alt refundert hos NAV etterpå.

 

Mine lå også vannrett. Husk å ta smertestillende FØR bedøvelsen går ut. Bruk så mye du får beskjed om. Ikke verd å prøve å klare seg uten, det gjorde jeg, og hadde det helt forferdelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke hvor mye det kostet totalt, men jeg betalte en egenandel på ca 800 kr, såvidt jeg kan huske. Kostet vel 2-3000 - men klinikken der jeg utførte inngrepet, sendte inn skjema til Nav selv (for refusjon av den resterende summen) Veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar :)

vis egenandelen ikke er større så blir jeg glad! :)

jeg skal opereres på et sykehus, er kanskje lavere egenandel der enn på en tannklinikk?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er billigere på sykehuset. Jeg gjorde der jeg går til tannlegen (Colosseumklinikken) fordi helsefondet for studenter dekker 1000 kr også, slik slapp jeg å gjøre det et annet sted pga. pris.

Lykke til iallefall:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...