gordingoingslim Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Er det sånn at som sykepleier så MÅ man jobbe både kvelds og nattevakter? Eller finnes det noen arb.plasser hvor man slipper det? Og evt hvilken? Har veldig lyst til å bli sykepleier, men vil ikke jobbe kveld og nattvakter nå pga små barn!
Tigerpote Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Nå er ikke jeg sykepleier, men vet litt om det likevel. Jobbene på dagtid er nok de mest populære, og vanskeligst å få. Noen trives imidlertid med turnusarbeid, og det gir litt ekstra kroner. Jeg tror det er mest vanlig å jobbe turnus, iallfall om du jobber på sykehus, sykehjem og i hjemmesykepleien. Det finnes unntak. Typiske dagtidsjobber for en sykepleier kan være innen psykiatri; psykiatritjeneste og poliklinikker. Arbeid på helsestasjoner og legesentre foregår også mest på dagtid. Dagsenter for psykisk utviklingshemmede er et annet område, men det kryr ikke av sykepleierer der, mest av vernepleiere. Dette er NOE, men ikke et komplett svar.
1prinsesse+2engler Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er sykepleier og jobber 100% natt i psykiatrien. Som Tigerpote er positiv:) over her skrev, så er det ikke lett å få BARE dagarbeid som sykepleier. Det er veldig få plasser man kan jobbe bare dagen. Men det er mange flere steder der man slipper nattevakter. I sykehjem, hjemmesykepleien og i psykiatrien har man ofte egne nattevakter. På sykehus er det vanligere med tredelt turnus. Jeg vil kanskje ikke råde deg til å bli sykepleier hvis dette er veldig vanskelig for deg. Du MÅ i utdannelsen gå i praksis hvertfall dag og kveld. Men nattevakter slipper du kanskje unna med to-tre netter i løpet av en praksisperiode. Helger slipper du ikke unna så fremt du jobber på poliklinikk eller er leder av noe slag. MEN HUSK: Det er mye ekstra penger å tjene på turnusarbeid
*Super*Mamman* Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Hvis du som sykepleier skal jobbe kun dag, må du få deg jobb på en poliklinikk eller ta en videreutdanning( helsesøster feks). Å få seg jobb på en poliklinikk er kjempevannskelig. Disse avd er populære, og mange, mange søker. Jeg er sykepleier, men jobber kun natt. Det synes jeg fungerer kjempebra. En jobber mindre antall vakter ( fordi en jobber flere timer i strekk), + at en tjener mye bedre enn å jobbe dag. Ergo kan du jobbe mindre, og få mere tid til barna!! Jeg jobber 60 % natt, ca 10 netter pr mnd. Jeg har ca 15 000 utbetalt pr mnd ( begynnerlønn), og kan jobbe mye ekstra på dagti hvis det skulle være nødvendig
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Mange steder er det ønsketurnus, dvs at man kan ønske selv hvordan man vil jobbe. Men likevel slipper man ikke unna kveld og nattjobbing. Noen steder har også egne nattevakter som kun jobber natt. På disse stedene kan man være heldig å slippe unna nattevaktene, men må uansett ta sin del av kveldsvaktene Som skrevet over her, så er det veldig vanskelig å få seg kun dagjobbing når man er sykepleier da de som allerede har disse stillingene ikke gir dem fra seg så lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå